طرح شنبه های کتاب مساجد در قالب معرفی واقعه غدیر با همت کانون های فهما برپا می شود

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت برنامه ریزی فرهنگی و معرفتی با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد گفت: طرح شنبه های با کتاب در قالب معرفی واقعه غدیر در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» با اشاره به اهمیت ایام اوقاف فراغت و برنامه ریزی فرهنگی با محوریت مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طرح شنبه های با کتاب در قالب معرفی واقعه غدیر در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: اجرای طرح شنبه های با کتاب از جمله برنامه های موثر در مسیر فرهنگ سازی و ترویج مطالعه و کتابخوانی است که در طول سال های گذشته با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برپا می گردد. 

 

وی ادامه داد: بهره مندی کانون های فرهنگی هنری مساجد از کتابخانه فعال یکی دیگر از امتیارها و شاخص های فرهنگی مسجد تراز اسلامی است که این مهم مورد توجه امام مسجد و مدیر کانون فرهنگی هنری است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه مساجد استان البرز زمینه حضور پرشور نوجوانان و جوانان را فراهم کرده است بیان کرد: پویایی مسجد وابسته به فراهم آوردن شرایط حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مسیر آگاهی دینی و رشد ایمانی است، حال آنکه برپایی کتابخانه به نوبه خود می تواند بخشی از ظرفیت فرهنگی و معرفتی جامعه را تقویت کند. 

 

شکری تصریح کرد: مهمترین مناسبت پیش رو در قالب روند فعالیت کانون های فهما، عید سعید غدیر است که به عنوان مهمترین اعیاد مسلمانان از آن یاد می شود؛ برپایی مجالس سخنرانی، وعظ و تبیین این واقعه یکی از اهداف برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: کتاب های پیشنهادی در قالب طرح شنبه های کتاب مساجد عبارتند از زندگی سیدمحمد بهشتی، سفر به قبله، نا ( روایت زندگی شهید محمدباقر صدر) و غدیر با موضوع ضرورت و هدف ولایت اختصاص دارد. 

 

 

کد خبر 1188260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha