شهید  چمران اسوه ظلم ستیزی است

حجت الاسلام شاهرخی گفت: شهید چمران اسوه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» در پنجاه و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، اظهار داشت: شهید  چمران شخصیتی علمی بود که در معتبرترین دانشگاه دنیا تحصیل کرد و رفاه و آسایش زندگی برای ایشان فراهم شد اما حقیقت بندگی باعث هجرت او از آن دیار شد.

 

وی اظهار داشت: شهید چمران به کمک شیعیان محروم لبنان شتافت و افرادی را تربیت کرد که بعدا آثار آن مشخص شد و حزب الله در مقابل زورگویان عالم ایستاد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دایره اطاعت امام در ۳۱ خرداد به شهادت رسید.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تکلیف گرایی شهید چمران ادامه داد: حقیقت بندگی شهید چمران را به این مدارج رساند و خدا در نظر وی بزرگ بود و اگر خدا را بزرگ و غیرخدا را کوچک پنداشتیم حقیقت بندگی را به جا آورده ایم.

 

توسعه و تقویت خدمات شهری ضروری است

وی در ادامه با اشاره به خدمات شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: حدود یک قرن شهرداری در خرم آباد فعال است که در آغاز راه اندازی شهرداری خدمات  آن منحصر به دو محله بزرگ بود و این خدمات گسترش یافته و تنوع بیشتری یافته است و وظایف عمرانی و ایجاد خیابان ها و پارک ها، تنظیف و رفع سد معابر عمومی، تاسیس موسسات فرهنگی و موارد بسیار دیگر  از جمله ۳۴ ماهد و ۹ تبصره برعهده شورای اسلامی شهرها است.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به وظایف سخت و سنگین شورای اسلامی شهرها افزود: احساس مسولیت در قبال محله و تلاش در جهت حفظ نظافت و تشریک مساعی و مشارکت با شهرداری ها در عمران و آباد شهرها و همکاری با مدیریت شهری در گسترش مراکز فرهنگی برای شهروندان امری ضروری است.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: پرداخت عوارض باید مورد توجه مردم باشد چراکه در غیر اینصورت اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود و سازمان ها باید عوارض شهرداری را در اولویت بودجه خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به تاریخ و تمدن خرم آباد و لرستان بیان کرد: این استان طبق کاوش های انجام شده جزو نخستین زیستگاه بشری است و از آثار برجای مانده از ادوار گذشته در این استان حکایت از تاریخ وتمدن لرستان و خرم آباد است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: با گذشت تاریخ اتفاقاتی در خرم آباد رخ داد که به این مجموعه های تاریخی استان آسیب زد و تپه صخره ای و دریاچه کیو و برج های اطراف این این دریاچه، تپه صدا وسیما و مجموعه زیباکنار از یک مجموعه هماهنگ باشند و از ابتدای مدیریت واحدی بر آنها حاکم می شد و باغ فلاحت نیز در این مجموعه دیده می شد اکنون این اماکن همانند یک غذای نیم خورده نبود.

 

وی افزود: اگر این مجموعه بعنوان یک مجموعه گردشگری دیده شده بود اکنون زیبایی های خاص خودش را برای این شهر رقم زده بود و علاوه بر ارتقای فرهنگی باعث رونق اقتصادی و ارزش افزوده در این شهر بود.

 

حج الاسلام شاهرخی با بیان اینکه انتظار می رود شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد با نگاه به آیین نامه ها و قوانین گذشته را جبران کنند و در جهات و عرصه های دیگر از ظرفیت ها استفاده شوداظهار داشت: ظرفیت هایی در این شهر وجود دارد که بر روی اقتصاد و فرهنگ این استان تاثیرگذار خواهد بود که باید به خوبی دیده شوند و باعث رضایت مردم باشند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:هویت یک شهر را نباید قربانی مسایل دیگر کرد و در مصوبات و اجراییات این نکات را در نظر بگیریم و آنچه در هویت و شناسنامه شهر تاثیر دارد پلاک درست شود.

 

وی با بیان اینکه اگر مبالغ سنگینی بابت قطع یک درخت پرداخت شود جبران هویت و زیبایی شهر نخواهد شد افزود: باید به اینده نگاه کرد و از گذشته درس عبرت گرفت و  سرمایه گذاری های کافی در شهر انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر خرم آباد تاثیرات طرح های اجرایی را برای آینده باید در نظر بگیرد و برای ارتقا وپیشرفت این خرم آباد تلاش شود.

 

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها بعنوان متولی ارایه خدمات عمومی و مدیرت بخشی از امور شهری و روستایی در خدمتگذاری برای رفاه و آسایش مردم تاثیرگذاری کم نظیری دارند.

 

وی عنوان کرد: ما باید برای جلب اعتماد مردم چاره جویی کنیم چراکه در طول سالیان گذشته رضایت و اعتماد مردم آسیب دیده است و باید چاره جویی کرد و آسیب هایی که سبب عدم اعتماد و رضایت شده است را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه حکومت مردم است گفت: رضایت و اعتماد مردم یک اصل اساسی در تمام سازمان ها و ادارات است.

 

وی بر لزوم سالم سازی و سلامت اداری در شهرداری ها تاکید کرد و اظهار داشت:افرادی که توصیه فراقانونی می شوند برای جذب در ادارات نباید از افراد سفارشی استقبال کنند و شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر باید به تعهدات خود عمل کنند.

 

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها باید به دنبال اجرای کارهای کارشناسی باشند و بین گفته ها و عملکردها فاصله ایجاد نشود و لرستان از این موارد رنج می برد و شوراهای اسلامی شهر در لرستان آگاهان این مسولیت را پذیرفتند و از وضعیت شهر آگاه بودند و متعهد به اصلاحات و تحول در شهر بودند و بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

 

وی با اشاره به تحمیل چند صد نفر به شهرداری بیان کرد: افرادی که این چنین وضعیتی را برای شهرداریهای لرستان رقم زدند مسول هستند و برخلاف تلاش های زیادی که شده وضعیت شهر خرم آباد مطلوب نیست.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خرم آباد نیازمند تغییر و تحول است و استمرار اقدامات انجام شده در ظاهر و باطن شهر ایجاد کند و آسفالت خیابان ها و کوچه ها و حفظ زیبایی شهر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: مرکز لرستان زیبایی الهی دارد و درختان کهن سربه فلک کشیده و زیبایی قابل توجهی به شهر بخشیده است اما برخی به این زیبایی شهری دست درازی می کنند و از طرفی عدم رسیدگی در مواردی باعث اسیب شده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به حقوق معوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق در این زمینه چاره جویی کنند.

 

وی بر لزوم انجام کارهای عمرانی و درخشان در خرم آباد اشاره کرد و گفت: همچنین پرداخت های نامتعارف نباید در شهرداری ها ثبت شود و در فضای مجازی مورد نقد و گفت و گو با شد و تمام پرداخت ها شفاف باشد و جایگاه این مجموعه خدشه دار نشود.

 

امام جمعه خرم آباد گفت: شورای اسلامی شهر نباید شورای شهرداری باشد و در محلات در ارتقای فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشد و در راستای ارتقای فرهنگی شهر گام برداشته شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی گفت: وضعیت برج های ۲ قلو در خرم آباد باعث نگرانی است و باید در جهت رفع مشکلات این طرح اقدام شود.

کد خبر 1188270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha