راه اندازی اتاق وضعیت در زنجان/ ۱۱پایگاه اجتماعی در مناطق محروم استان فعالیت می کنند

به گفته حجت الاسلام احمدی، در راستای رصد اولویت های استان در حوزه مسائل فکری، آسیب های اجتماعی و فرهنگی، اتاق وضعیت استان در زمینه ۱۸ زیست بوم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی اول تیر سال 60 به فرمان امام راحل و با هدف اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی در راستای تبلور حیات معنوی و ترویج مسائل اعتقادی تاسیس شد.

 


حجت الاسلام سعید احمدی افرود: در ابتدای کار رسالت سازمان در احیای شعائر دینی بود از اینرو اعزام مبلغ در ماه های محرم، صفر و ایام غدیر از وظایف اولیه سازمان بود ولی به مرور زمان و با توجه به نیازها در برخی روستاها، با کمک اهالی منطقه و حاکمیت بستری برای حضور روحانیون در روستاها فراهم شد. در حال حاضر 85 خانه عالم در روستاها داریم که روحانیون متسقر در این خانه ها، امورات شرعی دینی و فکری مردم رسیدگی می شود.

 


وی افزود: نوع مواجه نظام با استکبار تغییر کرد و تشکل های دینی در قالب هیات مذهبی، مادحین و کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی مشغول به فعالیت کردند که ساماندهی این مرکز برعهده تبلیغات اسلامی است.

 


این مسئول با یادآوری اینکه 700 هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است، گفت: امسال نیز انتخابات شورای هیات مذهبی را برگزار کردیم که با ورود چهره های جوان و شاخص شورای مذهبی خوبی را در استان شاهد هستیم.

 


وی با اشاره به اینکه 25 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان وجود دارد، افزود: در سال های اخیر سازمان وارد عرصه تبلیغ نو شده و اهمیتی که سازمان به موضوع تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه دارد نو و بدیع است.

 


 حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: نهضت پیشرفت بانوان که در گذشته در قالب بانوان فرهیخته فعالیت می کرد،  در رویکرد جدید به جهت نقش اثرگذار بانوان در انقلاب و مسائل تربیتی، شکل گرفت و با طرح حرف آورد و طرح رفیقانه در حوزه مسایل بانوان، دختران و زنان جامعه فعالیت می کنند.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: استان زنجان با یک مدرسه معارف صدرا نتوانسته در راستای توسعه این مدارس کاری انجام دهد ولی امسال پس از رایزنی و تفاهم نامه با اموزش و پرورش در تلاش هستیم تا از لحاظ تعداد و کیفیت نسبت به تاسیس مدارس صدرا در دوره ابتدایی و متوسطه اقدام کنیم.

 


این مسئول افزود: به جهت دغدغه های موجود در حوزه آسیب های اجتماعی، پایگاه های اجتماعی توسط این سازمان از سال 98 در 11نقطه استان زنجان فعالیت خود را اغاز کردند و در ابتدای کار ائمه جماعت در مساجد این مناطق مستقر شده و در ادامه تلاش شد تا از ظرفیت هیات مذهبی در این مناطق استفاده شود.

 


وی با اشاره به شکل گیری اتاق وضعیت در استان به منظور بررسی و رصد کنش و کنشگران 18 زیست بوم گفت: داده هایی از طریق این کنشگران در سامانه پیش بینی شده ثبت خواهد شد تا به اولویت های حوزه مسائل فکری، اجتماعی و فرهنگی دست پیدا کنیم.
 

کد خبر 1188274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha