پنج درصد از مسکن طرح جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص می یابد

قاضی زاده هاشمی گفت: در برنامه دولت مقرر شده است تا پنج درصد از مسکن طرح جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص داده شود.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در شبکه پنج سیما با تشریح فعالیت ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما برای بنیاد شهید و امور ایثارگران سه هزار فعالیت با هدف گذاری و زمان بندی مشخص داریم و اینکه قرار است در سال های 1401 و 1402 چه کارهایی انجام دهیم، کاملا مشخص است و اینکه این برنامه به صورت دو ساله نوشته شده است، بیانگر است که می خواهیم فعالیت های ما سریعا به اقدام برسد.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود سه میلیون و 500 هزار نفر می باشد که بنیاد سازمانی است که در همه حوزه ها وظیفه دارد تا از ایثارگران و خانواده آنها حمایت کند و در برخی جاها نیز بنیاد نقش راهبردی دارد، مثلا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از وظایف فرهنگی در این حوزه به ما داده شده است.

 

وی افزود: در حوزه معیشت گروه های مختلف ایثارگران از جمله والدین معظم شهدا، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان و خواهران و برادران شهدا که از نظر گروه ها و دهک های مختلف و وضعیت تحصیلی متفاوت هستند، طبق قانون وظایف مختلفی نسبت به آنها داریم.

 

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه معیشت اقداماتی را بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می دهد، افزود: این حوزه تنها کار ما نیست بلکه دولت و مجلس انقلابی نیز به ما کمک می کنند تا نتیجه حاصل شود و تاکنون فقط 19 درصد قوانین حوزه ایثارگری که دارای بار مالی است، اجرایی شده است و اگر بخواهیم همه قوانین را با نرخ سال 1400 اجرایی کنیم، 126 هزار میلیارد تومان نیاز مالی داریم در حالی که بودجه سال 1400 بنیا شهید 31 هزار میلیارد تومان می باشد.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: در سال جاری با کمک دولت و مجلس کمک معیشت و مستمری خانواده های شهدا و ایثارگران به جای 10 درصد رشدی 60 درصدی داشت و حدود 400 هزار نفر از خانواده ایثارگران شامل همسران شهدا و دختران مجرد فرزندان شهدا حقوق می گیرند که این حقوق دارای رشد 60 درصدی بوده و حقوق جانبازان حالت اشتغال که 93 هستند، 10 درصد افزایش داشته است.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه مسکن ایثارگران نیز مقرر شده بود با واگذاری زمین جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان شهدا خانه دار شوند اما از ابتدای انقلاب تاکنون کمتر از یک چهارم از این اقدام محقق شده است و در برنامه دولت مقرر شده 5 درصد از مسکن طرح جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص داده شود.

 

معاون رییس جمهور در خصوص حمایت از ایثارگران افزود: بنیاد به 100 هزار نفر کمک معیشت پرداخت می کند و حدود 20 هزار ایثارگر معسر نیز متقاضی بودند که به دلیل کمبود منابع امکان برقراری کمک معیشت آنها فراهم نبود.

 

وی در خصوص افزایش حق پرستاری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گفت: در بودجه فقط 10 درصد افزایش برای حق پرستاری پیش بینی شده بود در حالی که بعد از تصویب بودجه شورای عالی کار افزایش حداقل حقوق کارگری را 57 درصد اعلام کرد که باید ملاک افزایش حق پرستاری قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1188291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha