اجرای طرح جامع عفاف و حجاب در لرستان

حجت الاسلام حقیان باتاکید برضرورت مشارکت همگانی جهت تقویت فرهنگ و حجاب، گفت: طرح جامع عفاف و حجاب در لرستان اجرایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین « رضا حقیان» در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای اصلاح وضعیت نامطلوب پوشش طرح جامع عفاف وحجاب، همزمان در سراسر کشور در لرستان اجرا می شود.

 

وی افزود: طرح سراسری عفاف و حجاب جهت اصلاح وضعیت نامطلوب پوشش در جامعه اجرا خواهد شد.

 

دبیرستاد امر به معروف ونهی از منکر استان لرستان ابراز کرد: روند رو به رشد بدحجابی در بازه زمانی مشخص،  بازگشت حجاب، روند قانونی و شرعی ارتقاء وضعیت حجاب در جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

 

وی ادامه داد: عدم تنش زایی، اقناع فکری، شروع از دستگاه های دولتی، مستمر بودن، مردمی بودن، همه جانبه و فراگیر، توأمان نمودن کار فرهنگی و کار اجرایی از ویژگی‌های طرح عفاف و حجاب است.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه رعایت حجاب اسلامی در جامعه الزامی است، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تلاش خود، شاخص‌های مختلف عفاف و حجاب برای ادارات را مشخص کردند تا تفسیر واحدی وجود داشته باشد و هر کسی برای خود حجاب اسلامی را تفسیر نکند.

 

وی خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها که ضرورتا باید رعایت شوند، به تفکیک به ادارات ابلاغ شده است.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه اجرای این فرآیند چند مرحله دارد، ادامه داد: پس از ابلاغ شاخص‌ها، در مرحله دوم دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ما که در هر سازمان، منطقه و... حضور دارند یک بازدید از مجموعه تحت مدیریت خود انجام می‌دهند و نتیجه ارزیابی‌های خود را برای ما ارسال می‌کنند. وی افزود: در نهایت یک مرحله هم توسط کارشناسان ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: در این طرح در واقع تفسیرهای مختلف از حجاب اسلامی را «واحد» و از همه مهم‌تر اینکه به صورت عملیاتی به مساله عفاف و حجاب ورود کرده و ارزیابی می‌ شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان  اظهارکرد: در راستای اجرای طرح جامع عفاف و حجاب از همه دغدغه مندانی  که احساس می کنند کشف حجاب ها و بدحجابی های موجود در جامعه ثمره خون شهدا را پایمال کرده و موجب سقوط جامعه اسلامی خواهد شد، دعوت می شود، جهت مطالعه طرح و اظهارنظر مطالبه گری از مسئولین و اعلام آمادگی جهت مشارکت در اجرای طرح به نشانی اینترنتی WWW.SETAD-ABM.IR مراجعه نمایند.

کد خبر 1188308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha