موافقت مجلس با درخواست بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی خارج از نوبت طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی در صحن مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(۱تیر)مجلس شورای اسلامی با  تقاضای گروهی از نمایندگان به منظور بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت و ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه ها بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون آئین نامه داخلی مجلس  را بررسی کرده و در نهایت با ۱۸۶ رای موافق با این درخواست موافقت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رای نمایندگان به بررسی اولویت دار این طرح تاکید کرد که در روز یکشنبه هفته آتی این طرح در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

عباس گودرزی به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: این طرح از مجلس گذشته دنبال شد اما در مجلس و دولت قبل به نتیجه نرسید. سال‌ها و ماه‌ها جلسات متعددی پیرامون این طرح تشکیل شده و در نهایت در مجلس و دولت جدید تأکید شد تا جلسه مشترکی بین مجلس و دولت شکل بگیرد تا با تفاهم این طرح به نتیجه برسد. مجلس جلسه‌ای را با سازمان امور استخدامی برگزار کرد و قرار شد بخشی از این موضوع در قالب طرح در مجلس بررسی شده و بخشی دیگر در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارسال گردد.

نماینده بروجرددر مجلس اظهار کرد:  در این طرح ما به دنبال کنار زدن شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی برای شرکت‌های اصلی هستیم. این شرکت‌ها تاکنون خسارات زیادی را به کشور تحمیل کرده‌اند. ما با فعالیت این شرکت‌ها سال‌به سال شاهد رشد بودجه عمومی کشور بوده و شاهد ایجاد انواع و اقسام قراردادهای استخدامی هستیم.

وی خاطر نشان کرد:  ‌ایجاد یک بروکراسی پیچیده نتیجه فعالیت این شرکت‌ها بوده است و از سوی دیگر هیچ کس به این نیروهای شرکتی پاسخ‌گو نیست. ما شاهد هستیم به هر نحوی که می‌خواهند با این نیروهای شرکتی برخورد کرده و هر وقت که می‌خواهند به آن‌ها حقوق می‌دهند و به نوعی شاهد برده‌داری نوین در این حوزه هستیم. ما در این طرح به دنبال ساماندهی وضع موجود و حمایت از این کارکنان هستیم.

کد خبر 1188326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha