دستگیری ۳ نفر از اعضای باند سقط جنین در بیرجند

حجت الاسلام نسایی زهان گفت: روز گذشته سازمان حفاظت اطلاعات سپاه خراسان جنوبی سه نفر از اعضای باند سقط جنین غیرمجاز را در شهر بیرجند در حین عملیات سقط جنین دستگیر کردند.

حجت الاسلام«علی نسایی زهان»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: روز گذشته باند سقط جنینی که در شهرستان بیرجند مبادرت به انجام این کار غیرقانونی می کردند توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه خراسان جنوبی دستگیر شدند و سه نفر از اعضای این باند با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: از اعضای این باند سقط جنین غیرمجاز که در فضای اینترنتی نیز به بهانه های مختلفی زنان را فریب می دادند، مقادیری قرص، آمپول و تجهیزات دیگری کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه سقط جنین به لحاظ شرعی حرام و از لحاظ قانونی نیز جرم است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توزیع داروهای رایج در سقط جنین فقط برای عرضه مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه‌ های آنها مجاز است. هرگونه خرید، فروش و پخش داروهای مذکور، خارج از سامانه ردیابی و رهگیری فرآورده های دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم است و مشمول مجازات ‌های تعزیری درجه سه(حبس بیش از ۱۰تا ۱۵ سال) تا شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی می‌شود.

 

دادستان بیرجند ادامه داد: اکنون درصدد هستیم عقبه این باند سقط جنین را شناسایی و دستگیر کنیم و اگر هر فرد با هر درجه و مسئولیتی در این امر دخالت داشته باشد طبق قانونی با آنان برخورد قانونی خواهد شد و به اشد مجازات خواهند رسید.

 

حجت الاسلام نسایی زهان از مردم استان خواست با نیروهای نظامی و انتظامی و سیستم قضایی همکاری کنند و اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند اطلاع رسانی کنند تا دیگر این افراد جرأت نکنند این گرفتاری ها را برای نوامیس مردم در خراسان جنوبی ایجاد کنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: سیستم قضایی کمافی سابق هوشیارانه عمل خواهد کرد و با برخوردی که با این مجرمان می کند فضای جامعه را برای مجرمین بخصوص کسانی که مبادرت به سقط غیرقانونی جنین می‌کنند، ناامن خواهد کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1188341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha