ظرفیت سمن‌ها و تشکلهای مردم نهاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده شود

هاشمی گفت: می‌توان از ظرفیت سمن‌ها و تشکلهای مردم نهاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیز بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید« محمد رضا هاشمی» در جلسه شورای اقامه نماز استان سمنان این استان را بارز در تدین و تقوا دانست وگفت: مردم استان سمنان به دین‌داری و ولایت‌مداری زبانزد هستند.

 

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه این استان سالانه با توجه به قرار گرفتن در مسیر حرم تا حرم میزبان خیل عظیمی از زائران است، اضافه کرد: بر همین اساس می‌بایست نمازخانه‌های بین راهی استان سمنان به سازی و زیباسازی شود.

 

وی با بیان اینکه تکمیل نمازخانه‌های بین راهی برای پذیرایی از مسافران و زائران امام هشتم (ع) می‌تواند به فراهم سازی زمینه مناسب برای اقامه نماز کمک کند، افزود: می‌توان از ظرفیت سمن‌ها و تشکلهای مردم نهاد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیز بهره برد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، ستاد اقامه نماز تشکیل و به‌صورت مستمر جلسات برگزار شود، اظهار کرد: مباحث و مسائل فرهنگی و دینی همچون نماز در دولت آیت‌الله رئیسی، به‌صورت خاص مورد توجه است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ نماز تاکنون اقدامات خوبی در دستور کار قرار داشته است، ابراز داشت: برای تحقق این مهم می‌طلبد تا بیش از پیش در ادارات، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استان سمنان فرهنگ و توجه به نماز تقویت شود.

وی با تأکید براینکه باید ابعاد و اهداف مختلف جشنواره فجر تا فجر تشریح و تبیین شود، ادامه داد: برای رسیدن به این مقصود در تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها می‌بایست ستاد اقامه نماز تشکیل و به صورت مستمر جلسات برگزار شود.

هاشمی ابراز خرسندی کرد:خوشبختانه مباحث و مسائل فرهنگی و دینی همچون نماز در دولت آیت الله رئیسی، به صورت خاص مورد توجه است لذا باید اقدامات لازم پیرامون این موضوع برای استان سمنان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1188343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha