همراهی بسیج برای حل مشکل اقتصاد و امنیت غذایی پایدار ضروری است

ابراهیم زاده با اشاره به اهمیت جایگاه اقتصاد دانش بنیان گفت: همراهی بسیج برای حل مشکل اقتصاد و امنیت غذایی پایدار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سیدمحمدعلی ابراهیم زاده» در جریان برپایی آیین گرامیداشت دهمین سالگرد راه اندازی بسیج اقشار کشاورزی که چهارشنبه ۲ تیر در سالن شهداء دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد گفت: همراهی بسیج برای حل مشکل اقتصاد و امنیت غذایی پایدار ضروری است.

 

رئیس دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: اقتصاد دانش بنیان به عنوان دانشی در عرصه کشاورزی است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری با نام گذاری سال بر آن تأکید کردند. 

 

وی با اشاره به اهمیت تولید علم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: جریان دانش و فناوری در زمینه کشاورزی یک اولویت قابل تأمل است که امنیت غذایی و توجه به امر کشاورزی را یادآور می شود. 

 

ابراهیم زاده اظهار کرد: کشاورزی پایه توسعه اقتصادی است، این مهم در قالب سخنان رهبرمعظم انقلاب به عنوان یک تکلیف شاخص با هدف بسیج تمام نیروها و مردم به عنوان یک مأموریت لازم الاجرا مشخص شد. 

 

وی ادامه داد: قدرت سازماندهی و کار با تدبیر و خلاقانه به عنوان شاخصه کار خالص از طرف اقشار بسیج کشاورزی همواره دستاوردهای کلانی را به همراه داشته است. 

 

وی اظهار کرد: دانشگاه با تولید محتوا و تأمین راهبردهای علمی در مسیر اقتصادی و کشاورزی با دانش و آگاهی در مسیر رشد و تعالی کشور فعالیت می کند و در این میان بسیج هم افزایی ویژه ای دارد. 

 

ابراهیم زاده با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بینان بیان کرد: مشکلات و چالش های کشور در بخش تولید و اقتصاد با توجه به امر کشاورزی مرتفع می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد منهای نفت بیان کرد: رهبر انقلاب بارها نسبت به اقتصاد منهای نفت تأکید و تأمل داشته اند، با این وجود شاهدیم که اقتصاد ایران همچنان متکی و وابسته به نقت است، امری که با اقتدار و آگاهی دانش تولید کشاورزی می تواند محقق شود. 

 

رئیس دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: رفع و حل مشکلات اقتصادی کشور و تحقق امنیت غذایی به واسطه توجه به بخش کشاورزی محقق می گردد. 

 

کد خبر 1188350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha