چاپ کتاب «پایان یا آغاز» توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

حجت ‌الاسلام مقامی گفت: چاپ کتاب «پایان یا آغاز»، نتیجه عملی حضور طلاب آقا و خانم در بیمارستان‌ ها برای مراقبت معنوی از بیماران بود که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گردآوری و چاپ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «حمید مقامی»، امروز (چهارشنبه 1 تیر) تبلیغ را از مهمترین ابزارهای دین اسلام دانست و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وظایف اصلی مبلغین دینی، نشر معارف اسلامی، دعوت و تشویق مردم به رعایت و اطاعت از فرامین الهی و تاسی به سیره انبیا و ائمه (ع) است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گسترش رسانه ها و ایجاد شبهات متعدد در زمینه اعتقادی و مسایل دینی در جامعه افزود: مبلغین نهاد رهبری در دانشگاه به ارائه مشاوره دینی، پاسخگویی به سوالات احکام و شبهات اعتقادی و تبیین سبک زندگی اسلامی می پردازند.

وی اضافه کرد: چاپ کتابی با عنوان «پایان یا آغاز»، نتیجه عملی حضور طلاب آقا و خانم در بیمارستان‌ ها برای مراقبت معنوی از بیماران بود که این کتاب، راهنمایی بالینی مراقبت معنوی بیماران در پایان حیات است و توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گردآوری و چاپ شد.

حجت ‌الاسلام مقامی اعلام کرد: مرکز تبلیغ دینی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سال 89 و به صورت متمرکز در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه در فارس فعالیت مستمر خود را آغاز کرده است و اکنون حدود ۱۴۰ روحانی و۳۰ طلبه خواهر در دانشکده ها، بیمارستان ها و خوابگاه های دانشجویی به ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی می پردازند.

وی ادامه داد: از اهداف واحد مراقبت های معنوی مرکز مددکاری و تبلیغ دینی نهاد رهبری در مراکز علوم پزشکی می توان به ایجاد تعمیق و تثبیت باورهای دینی و تقویت امید و آرامش به بیماران اشاره کرد.

حجت ‌الاسلام مقامی ضمن گرامیداشت یک تیربه عنوان روز «تبلیغ و اطلاع رسانی دینی» گفت: امروز وظیفه‌ روحانیت مضاعف شده است و فعالیت در عرصه تبلیغ دینی دشوار است و مبلغان باید با سعه صدر، علم بروز و اخلاق نیکو باعث انسان ‌سازی در جامعه شوند.

کد خبر 1188351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha