دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با مقامات اقلیم کردستان عراق

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در رأس هیأتی وارد سلیمانیه عراق شد و ضمن دیدار با شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی اقلیم کردستان،‌ راهکارهای ایجاد وحدت و تقریب را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در رأس هیأتی مشتکل از مسچی و نوری، از معاونان امور فرهنگی و امور ایران و خارجه در بدو ورود به سلیمانیه عراق، مورد استقبال هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه و نماینده کاک بافل طالبانی، رئیس حزب اتحادیه میهنی و نمایندگان شیخ نهرو کسنزانی و جمعی از اندیشمندان و علمای عراق قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام شهریاری در مصاحبه مطبوعاتی به رسانه‌ها و خبرنگاران عراق گفت: یکی از اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران احترام و توجه به همسایگان و ملت‌هایی است که دارای قرابت و اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و دینی قابل توجهی با ایران اسلامی هستند و امیدوارم این سفر به سلیمانیه اقلیم کردستان عراق مایه حصول نتایج مفیدی برای هر دو طرف باشد.

 

وی به همراه معاونان امور فرهنگی و امور ایران و خارجه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وارد تکیه طریقت کسنزانی شدند و با رئیس طریقت کسنزانی دیدار کردند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین، ضمن حضور در بزرگترین و قدیمی ترین مسجد سلیمانیه با علماء و ماموستایان دینی سلیمانیه در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی و دینی بین دو کشور به گفت‌وگو نشست.

 

دیدار با شیعیان و علمای شیعی و ماموستایان در حسینیه آیت الله حکیم سلیمانیه، ادای احترام به مرحوم جلال طالبانی در سلیمانیه، بازدید از اتحادیه سادات پیر خدری  سلیمانیه، دیدار با ریاست دانشگاه سلیمانیه و معاونین ارشد دانشگاه نیز از دیگر برنامه‌های سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عراق بود.

 

در ادامه، طرفین ضمن مطرح ساختن نقاط و اشتراکات فراوان علمی و دانشگاهی، موضوعات و محورهایی که می‌توانند همکاری‌های مشترک برقرار شود را عنوان کردند.

کد خبر 1188388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha