«از اسب تا  سیب» نمایشی که نیروی امید و توکل به خدا را در کودکان تقویت می کند

فرزاد لباسی، کارگردان «از اسب تا سیب» گفت: این نمایش نیروی امید و توکل به خدا را در کودکان و نوجوانان تقویت می کند.

 «فرزاد لباسی» کارگردان نمایش «از اسب تا سیب» تنها نمایش منتخب کودک از استان همدان که در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت کرده است، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان  گفت: این نمایش موضوع دختر بچه ای است که سرطان دارد و قبول نمی کند که موهای خود را کوتاه کند و درمان سرطان را شروع کند.


وی ادامه داد: اسب و سیب نماد قدرت و سلامتی است در این نمایش که این دختر بچه وارد دنیای جدیدی می شود و اتفاق های مختلفی شکل می گیرد.


وی بیان کرد: تقویت نیروی امید در شرایط سخت زندگی و در برابر مواجهه شدن با سختی ها و مشکلات و همچنین توکل به خدا در تمام مراحل از اهداف این نمایش است.


کارگردان نمایش «از اسب تاسیب» افزود:  تا کنون دوازه دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کرده است و دو دوره به عنوان کارگردان برتر انتخاب شده است.


لباسی اظهار داشت: جشنواره رسالتی دارد تا کودکان و نوجوانان را با دنیای جدید آشنا کند و با  برخی از مسائل و مشکلات جامعه آشنا شوند  تا وقتی بزرگ شدن با آن دست و پنجه نرم کنند.


عوامل اجرای نمایش عبار تند از : بازیگران:  امید نوایشاد، پگاه معصومی، بازیگر  سید رها کرمانی، سید علی موسوی مظفر، فاطمه جامه بزرگ، نیکتا میرزائیان ، حمیدرضا جوادی، یگانه قمری، سارا ختن لو، صفورا انجمنیان، طراح لباس پگاه معصومی

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود

 

کد خبر 1188399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha