منتخبان جشنواره شعر استانی «شهر خدا» تجلیل شدند

آئین اختتامیه جشنواره شعر استانی «شهر خدا» در فرهنگسرای پارک بانوان برپا و برگزیدگان نهایی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، همزمان با سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، اختتامیه جشنواره شعر «شهر خدا» در دو بخش شعر ترکی و فارسی در تمام قالب های ادبی و به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره 3400 شهید استان اردبیل در سالن فرهنگسرای بانوان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

 

«عبدالله بحرالعلومی» در این اختتامیه گفت: جشنواره شعر «شهر خدا» در راستای گرامیداشت یاد و خاطره 3400 شهید استان اردبیل و به یاد آزادسازی خرمشهر و در موضوعات ایثار و شهادت، چهل سالگی آزادی خرمشهر و جهاد تبیین برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته فرهنگی، هنری و فضای مجازی ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل افزود: از ویژگی های بارز این جشنواره، استقبال نوجوانان و استعدادهای جوان است و بیش از ۵۰ شعر در گروه سنی نوجوانان و بیش از یکصد شعر از سنین جوان و بالاتر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است.

 

وی بیان کرد: در پس جمله امام راحل یعنی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» معنی و محتوای عمیقی نهفته است و افراد بی اعتقاد به معنویات نیز به آمیخته بودن نام خرمشهر با غیرت و تعصب دینی و ملی معترف هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به وجود نظر و عنایت الهی در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: خونین شهر به بهای خون شهدا آزاد شد و اکنون سرودن از دل و جان درباره آن، ذوق و عنایت خاصی می طلبد و نصیب هر شخص نمی شود.

 

«شهاب الدین وطندوست» شاعر و از داوران جشنواره شعر شهر خدا نیز در این آئین گفت: با وجود اینکه این برنامه در سطح استانی برگزار شد، اما شاعران نامداری از خارج از استان و از رشت، ملایر، بروجرد و هرمزگان شعرهای خوبی به دبیرخانه ارسال کرده بودند اما به خاطر استانی بودن برنامه، به بخش داوری وارد نشدند.

 

در ادامه این جشنواره، تنی چند از شاعران درباره خرمشهر و حماسه رزمندگان ایران در آزادسازی آن شعر خواندند و سپس از برترین شاعران جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

«سید سعید اطهر نیاری» شاعر و مجری این جشنواره، برگزیدگان شعر نوجوان را به ترتیب اولویت نرجس احمدی، فاطمه شیخی و اسما عالی و برترین های بخش فارسی سنین بالای نوجوان را به ترتیب امیرحسین زارعیان، احسان محمدی و موسی فتحی اعلام کرد.

 

وی برترین شاعران بخش ترکی سنین بالای نوجوان را نیز به ترتیب میلاد فتحی، احمد فرید و لیلا معصوم زاده نام برد.

کد خبر 1188419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha