رزمایش سراسری مشترک مدیریت مصرف آب و برق در استان مرکزی آغاز شد

رزمایش سراسری مشترک مدیریت مصرف آب و برق با حضور استاندار مرکزی فرمانده کل سپاه روح اله استان، مدیران عامل صنعت آب و برق استان به نام حضرت علی بن موسی الرضا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» در این رزمایش با تاکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی همگان به ویژه ادارات و نهادهای دولتی، گفت: این مهم باید در دستور کار همگان قرار گیرد و به آن توجه ویژه شود.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه  با مصوبه کمیته مدیریت مصرف برق فردا پنجشنبه دوم تیرماه به عنوان اولین پنجشنبه به صورت آزمایشی ادارات استان تعطیل خواهد شد، افزود: همچنین ساعت کار بانک ها از ساعت ۷ تا ۱۱ تغییر می کند .

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه از روز شنبه شرکت توزیع برق استان یک ارزیابی را به عمل می آورد، ادامه داد: در صورت قابل قبول بودن صرفه جویی در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دوره اضطرار در استان، تصمیم طولانی گرفته می شود.

 

مخلص الائمه همچنین با تاکید بر اینکه در شرایط موجود و گذر از دوره مصرف تابستان، مدیریت مصرف در بخش خانگی از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: انتظار است هم استانی‌ها، مصرف بهینه را مدنظر داشته باشند.

 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند کمک همه بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی، اداری، تجاری و خانگی هستیم، بیان کرد: امیدواریم تابستان ۱۴۰۱ به ویژه تیرماه را با حداقل تنش پشت سر بگذاریم.

 

گفتنی است، اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولدهای برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و ... از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است.

 

این رزمایش در راستای تحقق فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه جویی به عنوان یک ‌سیاست در متن خطوط اساسی برنامه های کلان کشور اجرا می شود.

 

رزمایش سراسری مشترک مدیریت مصرف آب و برق در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان های رده های سپاه و بسیج ،وزارت نیرو ودر مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد ها برگزار می شود.

کد خبر 1188497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha