مهارت آموزی موجب تحول زندانیان می شود

قزل سفلی گفت: زندانی در زندان باید متحول شود و به مهارت و هویت جدید دست یابد که این هویت بیشتر در شغل و مهارت آموزی پدیدار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (چهارشنبه 1 تیر) در مراسم انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری سازمان زندان ‌ها و بسیج سازندگی استان‌ فارس گفت: این تفاهم نامه با هدف توسعه و رونق اشتغال و حرفه ‌آموزی در زندان‌ های استان و با هدف بهبود معیشت خانواده زندانیان منعقد شده است.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: بسیج سازندگی در کنار دستگاه هایی باشد که مخاطبانش مستضعفین و محرومین و افراد بی بضاعت هستند همواره قرار گرفته و اداره کل زندان های فارس از این دستگاه هاست و بسیج سازندگی استان از ظرفیت های مختلف خود برای خدمت رسانی هدفمند به زندانیان و خانواده زندانیان استفاده می کند.

وی اضافه کرد: زندانی در زندان باید متحول شود و به مهارت و هویت جدید دست یابد که این هویت بیشتر در شغل و مهارت آموزی پدیدار می شود و بسیج سازندگی فارس، توانمند سازی و حمایت تسهیلاتی و معرفی به کارآفرینان، کمک رسانی در فروش محصولات و تولیدات خانواده زندانیان و ... را در اولویت خود قرار داده است.

قزل سفلی اعلام کرد: بسیج سازندگی فارس برای ثبت گروه های جهادی ویژه برای ارائه خدمات مشاوره، روانشناسی، پزشکی، دندانپزشکی، آموزشی، فرهنگی و ... به زندانیان و خانواده زندانیان آماده همکاری با اداره کل زندان های فارس است.

«اسحاق ابراهیمی» نیز بیان کرد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه میان بسیج سازندگی و اداره کل زندان های استان فارس شاهد کسب نتایج مطلوبی باشیم و تاکنون همکاری های بسیار خوبی با تمام مجموعه های سپاه فجر فارس و به ویژه بسیج سازندگی و حقوقدانان داشته ایم و اجرای 9 مرحله از طرح آزاد سازی زندانیان جرائم در فارس از این نمونه هاست.

مدیر کل زندان های استان فارس افزود: اشتغال زایی اولویت اصلی ماست که با تعامل و همکاری نهادها و دستگاه های مرتبط آن را دنبال می کنیم زیرا در اصلاح و تربیت زندانی نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد زندانیان با مشکل بیکاری روبرو بوده اند، گفت: ایجاد زمینه اشتغال زندانیان موجب افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود و انتظار داریم بسیج سازندگی استان در این زمینه ما را یاری کند و زندانیان پس از آزادی نیز برای برخورداری از شغل و کسب و کار مورد حمایت قرار بگیرند.

کد خبر 1188505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha