پیش بینی حضور ۱۵ هزار زائر خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا

عبدالله پور از پیش بینی ورود و خروج ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز زمینی آستارا به خاک کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا ، « نادر عبدالله پور» امروز ( چهارشنبه، ۱ تیر) در جلسه کمیته اتباع و مهاجرین خارجی اربعین حسینی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: برخی نواقص در مرز آستارا وجود دارد که باید برطرف شود.

 

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان افزود: این ستاد در اربعین سال جاری به بیش از ۱۵ هزار زائر خارجی اربعین حسینی با مرکزیت آستارا خدمات رسانی خواهد کرد.

 

وی از پیش بینی ورود و خروج  ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز زمینی آستارا به خاک کشورمان خبر داد و تصریح کرد: واحدهای عرضه کالاهای مورد نیاز زائران و صرافی در پایانه مرزی آستارا راه اندازی شود.


عبدالله پور با اشاره به اینکه در اربعین حسینی امسال استقبال از زائرین در فصل گرما خواهد بود، ادامه داد: امکانات سرمایشی در این رابطه در موکب های مرزی فراهم شود.


دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر گیت های مرزی پایانه مرزی آستارا آماده نیست، گفت: زیر ساخت‌های لازم در این پایانه مرزی فراهم شود.

 

عبدالله پور تأکیدکرد:  همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در مرز آستارا باید به کار گرفته شود تا زائران خارجی اربعین حسینی در آرامش کامل به سفر معنوی خود تا کربلای معلی ادامه دهند.

 

 

«حسنعلی حاجتی » نیز در این جلسه بر ضرورت تقویت کمیته های شهرستانی ستاد اربعین حسینی تاکید کرد.


مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان با اشاره به اینکه  بیشترین نگرانی در بحث استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی مربوط به پایانه مرزی آستارا است، افزود: پایانه مرزی آستارا با مشکلاتی مواجه است و باید در سریع ترین زمان ممکن این مشکلات و کمبودها رفع شوند.


«حسن آدمیت»  نیز در این نشست از انتخاب فرمانداری شهرستان تالش به عنوان معین ستاد اربعین حسینی  آستارا خبر داد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندر آستارا با تاکید بر اینکه تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری تمامی کاستی های موجود در مرز و پایانه مرزی آستارا رفع شود، افزود: خدمات سریع در زمان ورود زائران به آنها ارائه شود.


وی ادامه داد: تکمیل مباحث مربوط به استقبال از زائران خارجی در پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا ضروری است و رفع کمبود گیت های مرزی، لزوم استقرار واحد صرافی در محوطه پایانه مرزی آستارا، نصب بنرهای خوش آمدگویی به زبان های آذری و روسی در مرز آستارا از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.


آدمیت خاطرنشان کرد: تجهیز موکب های مستقر در محوطه پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا به وسایل سرمایشی و همچنین تقویت اقلام خوراکی برای زائران خارجی جهت پخت غذا را از جمله دیگر اقداماتی عنوان کرد که همزمان با ورود زائران باید آماده باشد.

کد خبر 1188602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha