فوت روزانه ۴ نفر بر اثر تصادفات  جاده ای در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان گفت: فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در فروردین ۱۳۹ مورد و اردیبهشت ۱۰۳ مورد بوده که اگر با همین روند ماه های بعد را هم پشت سر بگذاریم روزی ۴ فوتی ناشی از تصادفات در جاده های استان خواهیم داشت.

«رضا عبدی» مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در سال گذشته بالاتربن آمار فوتی ها، فوتی ها تام، دو نوع آمار هست که بهتر است بگوییم یکی مطلق یعنی تعداد کلی فوتی های شهرها، صرف نظر از جمعیت ۳۱ استان، که استان ما در واقع در کشور، استان اول شد.

 

عبدی اظهار کرد: از نظر آمار کل فوتی ها، بعد از استان ما، استان فارس و تهران قرار داشت. جمعیت استان ما در مقایسه با استان فارس و تهران قابل مقایسه نیست ولی تعداد فوتی های ما متاسفانه بیشتر از آنه ها بود.

 

وی افزود: واقعا کار شما هست که روی این مساله کار کنید؛ مردم ما نسبت به استان های دیگر، قانون گریز هستند، یا اینکه جاده های ما اشکال دارد، یا اینکه در واقع قوانین ما و پلیس ما حضور کمرنگ دارد؛ این ها نیاز به بررسی بیشتر دارد. و واقعا باید روی مساله کار بشود که چرا فوتی ها مطلق ما نسبت به استانی مثل تهران با آن همه شهرهای کوچکدو بزرگ و ترافیک و حواشی و مساحت جمعیتی، بالاتر است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: آمار فوتی های ما در سال گذشته، یک هزار و ۱۸۲  نفر بوده اما آمار امسال فروردین ۱۳۹ مورد و اردیبهشت ۱۰۳ مورد بوده که این آمار یعنی نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد داشتیم و اگر با همین روند ماه های بعد را هم پشت سر بگذاریم روزی ۴ فوتی ناشی از تصادفات در جاده های استان خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: آمار اعلام شده فقط فوتی ها را نشان می دهد در حالی که بسیاری از مصدوم ها، چنان آسیبی می بینند که در محاسبه دیه به اندازه دیه یک فوتی، به آنها خسارت وارد می شود.

 

عبدی یادآور شد: آمار فوتی ۴ نفر در روز واقعا یک فاجعه تمام و کمال هست و با این وضعیت تقریبا حدود ۸۰ هزار مصدوم را امسال خواهیم داشت.

کد خبر 1188649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha