بیش از یکصد نفر از استان کرمان برای نخستین بار زائر امام رضا علیه السلام شدند

حدود ۱۳۵ نفر زائراولی از استان کرمان و همزمان با ماه ذیعقده به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ وجود مضجع شریف امام رضاعلیه السلام در کشورمان علاوه بر آثار و برکات بیشماری که دارد؛ مایه امید ناامیدان، تسلای دل غمدیدگان، ملجأ درماندگان، قرارِ بی قراران، اشتیاق آرزومندان و... است.

 

بر اساس آنچه که مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در اسفندماه سال گذشته اعلام کرده، روزانه ۵۰۰ هزار نفر زائر(به جز ایام خاص که این آمار گاه تا چند میلیون نفر می رسد) به حرم نورانی امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام مشرف می شود.

 

با این وجود اما مشتاقان فراوانی هستند که ممکن است سالها از عمرشان هم گذشته باشد اما توفیق زیارت کسب نکرده باشند؛ این محرومیت گاه ممکن است به اقتضای شرایط مالی افراد و یا خانواده ها بوده که بضاعت سفر را نداشتند اما با این وجود در همه این سال ها خیرین و مجموعه های مختلفی بانی امر خیر شدند و به تشرف افراد بسیاری کمک کردند.

 

طی سال های اخیر و از زمان تولیت آیت الله سیدابراهیم رییسی با تغییر رویکرد همه جانبه آستان قدس رضوی و فعال شدن کانون های خدمت رضوی در سراسر کشور، بستر بسیار مناسب تری جهت تشرف زوار فراهم و اعزام به ویژه زیارت اولی ها در دستور کار قرار گرفت.

 

تنها در استان کرمان طی حدود چهار سال از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ و قبل از کرونا، قریب به ۳۹ هزار نفر توسط دبیرخانه کانون های خدمت رضوی  استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

تازه ترین این اعزام ها و در واقع اولین اعزام پس از دو سال وقفه در شرایط کرونایی، مربوط به ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ و در ایام ولادتی امام رضا علیه السلام است که حدود ۱۳۵ نفر زائر از استان کرمان به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

غلامعباس دخانی، مدیر این کاروان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اظهار کرد: سه کاروان متشکل از ۴۴ نفر از کهنوج، ۴۶ نفر از جیرفت و عنبرآباد و ۴۴ نفر از کرمان و بم و سیرجان و... به مدت سه شب و چهار روز در مشهد مقدس حضور داشتند.

 

وی افزود: علاوه بر زیارت امام رضاعلیه السلام، برنامه های حرم شناسی، امام شناسی، حضور در مراسم ادعیه توسل، کمیل و ندبه حرم مطهر جزو برنامه های این کاروان بود.

 

دخانی همه هزینه این زوار را به عهده دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان و محل اسکان ایشان را زائرسرای طُرُق وابسته به آستان قدس رضوی اعلام کرد.

 

ماه ذیعقده، علاوه اینکه مناسبت های فرخنده میلاد امام رضاعلیه السلام و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه را در خود جای داده، روز بیست و سوم آن روز مخصوص زیارتی امام رئوف از راه دور و نزدیک هم هست.

 

تشریح فعالیت های کانون زیارت در استان کرمان را از اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1188682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha