بیش از ۲۴ هزار نفر به مراکز مختلف ترک اعتیاد در گلستان مراجعه کرده اند

کیانی گفت: در سال گذشته، در مجموع ۲۴ هزار و ۸۲۴ نفر در مراکز مختلف تحت پوشش بهزیستی گلستان برای ترک اعتیاد مراجعه کرده اند.

«عارف کیانی» با اشاره به طرح ها و مراکز کاهش آسیب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مراکز مختلفی از جمله مراکز اقامتی، سرپایی، تی سی، گذری، تیم سیار، شبنه، کانکس، توانمندسازی، مدیریت مورد، تبصره دو، ماده 16، مرکز جامع و باشگاه مثبت از جمله طرح ها و مراکزی است که برای پیشگیری و کاهش از اعتیاد در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: در حال حاضر در مراکز طرح های مختلفی توسط بهزیستی برای پیشگیری و کاهش از اعتیاد در گلستان اجرا می شود که از جمله، طرح پارک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان)، طرح کیان، پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و همچنین طرح ارتقاء توانمندی های شناختی و رفتاری زنان در معرض آسیب  از جمله این طرح ها است.

 

وی در خصوص طرح کارزار رسانه ای، پیشگیری از اعتیاد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و مسیر نبودن اجرای حضور طرح های اجتماع محور کارزار رسانه پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته با محوریت پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل و شیشه، ارتقای توانمندی های شناختی و رفتاری و پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان با بهره مندی حداکثری از فضای مجازی در سطح استان برگزار شد.

 

کیانی ادامه داد: بهزیستی در این طرح در شهرستان های کردکوی، گرگان، آق قلا و گنبد به تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرد و همچنین بخش محدودی از اقدامات در شهرستان های مذکور به صورت حضوری برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین آگاهی بخشی از طریق طراحی اینفوگرافی مرتبط با کارزار و نشر آن از طریق فضای مجازی نیز صورت گرفت.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به راه اندازی خدمات موبایل سنتر در سال 1400 گفت: خدماتی هستند که در یک وسیله نقلیه مناسب مستقر شده و با تقویم زمانی مشخص در اماکن مشخصی خدمات کاهش آسیب را ارائه می دهد.

 

وی افزود: در سال گذشته با هدف افزایش و گسترش خدمات کاهش آسیب به معتادان کارتن خواب، تزریقی و بی خانمان، طرح ارائه خدمات سیار در علی آبادکتول با نام خدمات سنتر راه اندازی شده است و یک هزار و ۷۴ نفر نیز از این خدمات بهره مند شده اند.

 

کیانی عنوان کرد: درمان و بازتوانی اعتیاد در مراکز اقامتی، سرپایی، مراکز جامع، مرکز ماده 16 و مرکز اجتماع درمان مدار TC انجام می شود که همچنین بعد از ترک با مدیریت فرد در جهت توانمند سازی او اقدام می کنیم.

 

وی گفت: معتادان پس از ترک به مدت یکسال در صورت نداشتن شغل، می توانند از تسهیلات اشتغال در قالب خود اشتغالی و کارفرمایی بهره مند شوند، بر این اساس در سال گذشته حدود 78 نفر برای آموزش های فنی و حرفه ای ثبت نام کردند و همچنین به 80 نفر نیز تسهیلات اشتغالزایی داده شد.

 

 

کد خبر 1188694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha