طرح‌ اوقات فراغت؛ رونق بخش مسجد جامع صومعه‌سرا

کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجدجامع صومعه‌سرا همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان با اجرای طرح اوقات فراغت، با برنامه‌ریزی دقیق و کمک گرفتن از اندیشه پویا و خلاق جوانان، در راستای رونق بخشی بیش از پیش این مسجد تلاش می‌کند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: مسجد مهم‌ترین نهاد فرهنگی در اسلام است که در آن به ‌صورت مستقیم و چهره‌به‌چهره، احکام، دستورات و ارزش‌های دینی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

 

هرچند در زمان کنونی مسجد بسیاری از کارکردهای خویش را از دست داده است اما باید توجه داشت که در زمان رسول خدا(ص) دارای کارکردهای عبادی، آموزشی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و… بوده است، از این‏‌رو امام خمینی(ره) تأکید داشتند که مساجد به حال مساجد صدر اسلام برگردد.

 

نوجوانان و جوانان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی بزرگ‌ترین سرمایه‌های این کشور به‌شمار می‌روند، از مکان‌هایی که می‌تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه‌های دینی بارور سازد و روح خداجویی و عدالت‌خواهی را در اعمال وجود آن ریشه‌دار سازد مسجد است.

 

پس لازم است راهکارهای جذب این قشر به مساجد مورد اهتمام قرار گیرد تا زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود که در این راستا کانون‌های مساجد با برگزاری طرح اوقات فراغت گامی در راستای جذب جوانان و نوجوانان به این مکان مقدس برداشته‌اند.

 

 

«پروین شمسی‌پور»با بیان اینکه باید کانون‌های مساجد فعالیت‌های خود را به بهترین نحو انجام دهند اظهار کرد: مساجد باید به عنوان سنگرهای فرهنگی در جامعه اسلامی حفظ و تقویت شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجد جامع صومعه‌سرا با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد بهترین مکان ساماندهی کودکان و نوجوانان هستند افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جذب کودکان و نوجوانان برای حضور در مساجد از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های طرح اوقات فراغت در مسجد است.

 

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فرصتی مناسب برای حضور جوانان در مساجد است گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت زمینه‌ ساز پرورش استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف می شود.

 

شمسی‌پور تصریح کرد: با شروع فصل تابستان حجم زیادی از وقت کودکان و نوجوانان آزاد می‌شود و فرصت مناسبی است که این افراد از اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجد جامع صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: به خاطر حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مسجد جامع، این کانون همیشه در تلاش بوده که برنامه‌های خوبی برای ارتقاء سطح علمی جوانان در زمینه‌های دینی، کمک آموزشی و درسی برگزار کند.

 

 

وی با بیان اینکه کلاس‌های تابستانه مسجد ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است اظهار کرد: کلاس قرآن شامل(تفسیر، تجوید، روخوانی، روانخوانی، حفظ)، احکام، صحیفه سجادیه، تقویتی دروس، زبان انگلیسی، نقاشی، محاسبات ذهنی چرتکه و خوشنویسی از جمله برنامه‌ها است.

 

شمسی‌پور افزود: فن بیان و گویندگی، سواد رسانه‌ای، کتابخوانی و پژوهش، آموزش مشاغل، خیاطی، گلدوزی، قلاب‌بافی، تئاتر، سرود، کامپیوتر، عکاسی، ورزش، پیاده‌روی گروهی، کمک‌های اولیه، اردوهای تفریحی و زیارتی و اعطای گواهینامه پایان دوره به هنرجویان از دیگر برنامه‌های طرح اوقات فراغت تابستانه مسجد جامع صومعه‌سرا است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجد جامع صومعه‌سرا گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند همه روزه به صورت حضوری به مدیر کانون و یا هیئت امنای مسجد مراجعه و یا با شماره‌های 09907109663- 01344322798 تماس حاصل کنند. 

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجدجامع صومعه‌سرا با برنامه‌ریزی دقیق و کمک گرفتن از اندیشه پویا و خلاق جوانان، در راستای رونق بخشی بیش از پیش این مسجد تلاش می‌کند.

 

کد خبر 1188708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha