اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در ایلام

قاسم پور با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان به توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در ایلام، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی در حوزه بانوان و زنان دارد که امید است با حمایت دولت بستر توانمندسازی این زنان در جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی،  صبح امروز(۲ تیر) در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام، اظهار کرد: مردم استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش مهمی در راستای دفاع از کیان اسلامی داشته اند و زنان این مرز و بوم نیز در کنار و دوشادوش مردان بوده و از کیان اسلامی دفاع کردند.

 

« فاطمه قاسم پور» با تدبیری که مجلس شواری اسلامی در سال گذشته و سال جاری داشته در حوزه محرومیت زدایی یک ظرفیت بسیار مهم در راستای توسعه مناطق محروم بسیار  موثر خواهد بود، ایجاد شده است.

 

نماینده  مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال در تبصره ۱۸ به هر استانی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، ابراز کرد: این اعتبار نیز فرصت بسیار خوبی در راستای توسعه استان های محروم به ویژه استان های محروم است که اراده جدی دولت را در راستای توسعه استان های محروم می طلبد.

 

 وی با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار از طریق این تبصره، یک فرصت تاریخی برای توسعه استان های محروم به ویژه استان های محروم است، گفت: این اتفاق در کنار اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان محرومیت زدایی و اعتبارات تبصره ۱۶ می تواند نقش مهمی در راستای توسعه استان ها با ایجاد ظرفیت های جدید داشته باشد.

 

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حضور خانم دکتر سارا فلاحی در مجلس شورای اسلامی با توجه به توانمندی هایی که در عرصه دانشگاهی و ارائه برنامه های خلاقه دارند، نشان دهنده ظرفیت ها و توانمندی های بانوان استان ایلام است و  نشان می دهد که این فرصت ها وجود دارد و باید تلاش کرد که ظرفیت های استان به منصه ظهور برسد.

 

وی با انتقاد از عدم  حضور بانوان در حوزه مدیریت استان، ابراز کرد: در دو بودجه سنواتی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مقرر شده که در استان های که مساله زنان خانوار که تحت حمایت نهادهای حمایتی نیستند که لازم است در زمینه توانمندسازی این بانوان فعالیت شود، ۱۰ میلیارد تومان برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به استان و  ۳۰ میلیارد تومان نیز در راستای اشتغالزایی  بانوان اختصاص یافته است.

 

قاسم پور بیان کرد:  مقرر سده است که از طریق وزارت کشور نهادهای مردم نهاد در سطح استان های شناسایی شوند و برنامه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از این طرق فعالیت های لازم انجام شود.

 

 

 

کد خبر 1188750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha