بروکراسی اداری در گیلان در حوزه سرمایه‌گذاران رفع شود

عباسی ترک بروکراسی اداری به ویژه در باب سرمایه‌گذاران را در استان گیلان خواستار شد و گفت: به هیچ عنوان از قصور مدیری که سرمایه‌گذار را ناامید کند و او را به استان دیگری فراری دهد نمی‌گذرم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (پنج شنبه، ۲تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان زلزله مهیب رودبار اظهار داشت: هفته قوه قضائیه را به نیروهای قوه قضاییه تبریک و از زحمات آنان تشکر می‌کنم.

 

استاندار گیلان با سلام و درود به روح پرفتوح شهید بهشتی تصریح کرد: با تمهیدات خوبی که توسط دولت اتخاذ شد شاهد کاهش آمار ابتلا به کرونا و عدم فوتی در استان گیلان هستیم و واکسیناسیون هم به خوبی پیش می‌رود.

 

عباسی اضافه کرد: از مشکلات استان گیلان بحث پسماند است و اقدامات خوبی در سراوان انجام شده و مشکلی در حوزه اعتبارات هم نداریم و طبق و وعده و قول شهردار و شورا باید تا پایان تیرماه دو خط جدید کارخانه کود آلی راه‌اندازی شود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: در حوزه سایر پهنه‌های پسماند گیلان هم مشکل اعتباری نداریم و فرمانداران و شهرداران باید در حوزه تکمیل زنجیره مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا اقدامات جدی‌تری انجام دهند. 

 

وی کاهش تولید زباله‌ و فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ را در خواستار شد و ابراز داشت: در حوزه لندفیل سراوان هم رئیس جمهور و هم وزیر کشور پیگیر هستند و دائم گزارش های مربوط به آن را دریافت مینمایند.  

 

استاندار گیلان افزایش ظرفیت تصفیه خانه سراوان تا شش لیتر بر ثانیه را خواستار شد و ضمن اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری رشت افزود: تفاهم‌نامه اولیه با شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب رشت با قرارگاه خاتم منعقد شده است.

 

عباسی با بیان اینکه در مورد سواحل برخی کم لطفی میکنند یادآور شد: آزادسازی سواحل در عرض ۲۰ روز انجام شد و برپایی ۳۴ طرح سالم‌سازی را هم در سواحل استان گیلان برنامه‌ریزی‌ کردیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان از وجود ۵۰۰ نقط خطرآفرین در سواحل استان خبر داد و افزود: بخشی از معوقات ناجیان غریق پرداخت شد از طرفی کارهای فرهنگی و مسائل عفاف و حجاب باید در سطح سواحل استان گیلان اجرا شود و شهرستانها باید در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: قرارگاه مرکزی جهادی مدیریت منابع آبی در شهرستانها وجود دارد و فرمانداران موظفند هر طور که شده مشکلات کشاورزان را حل و برای توزیع یا عادلانه آب با شرکت آب منطقه‌ای همکاری کند.

 

استاندار گیلان از فعال کردن صنعت ابریشم استان و توتستان‌های آن خبر داد و اذعان کرد:‌ محصولات گلخانه‌ای گیلان جایگاه خوبی دارند و به طور مستقیم هزار شغل ایجاد کرده‌اند و می‌توان تولیدات آن را به کشورهای همسایه صادر کرد.

 

عباسی غفلت از برخی روستاها در حوزه تامین آب زراعی را غیرقابل بخشش ذکر کرد و افزود: از همه دست اندرکاران انتظار دارم در بخش آرد و نان اهتمام ویژه داشته باشند زیرا رئیس جمهور محترم و خود بنده در این حوزه آبرو گذاشته‌ایم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان جلوگیری از قاچاق آرد را مهم ذکر کرد و ابراز داشت: دو هزار و ۲۰۰ کارتخوان تحویل نانوایی‌های استان گیلان شده است و اجازه  نمی‌دهیم حق مردم و بیت‌المال تضییع شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ۹ و نیم میلیون جوجه ریزی در گیلان انجام گرفته است عنوان کرد: ۷۰ واحد صنفی و غیر صنفی که تخلف کرده بودند توسط تعزیرات حکومتی استان گیلان پلمپ شدند و در تلاشیم به رشد لازم در حوزه صنعت برسیم.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی از نمایندگان اظهارات غیرکارشناسی داشته‌اند  تصریح کرد:‌ ما برای امنیت سرمایه‌گذاری از همه نهادها و سازمان‌های متولی استان گیلان در حال استفاده هستیم و نباید دائم اعلام کنیم که گیلان از حیث فساد اداری اول است.

 

عباسی ترک بروکراسی اداری به ویژه در باب سرمایه‌گذاران را در استان گیلان خواستار شد و اذعان کرد: به هیچ عنوان از قصور مدیری که سرمایه‌گذار را ناامید کند و او را به استان دیگری فراری دهد نمی‌گذرم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان سهم گیلان در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان را بسیار ناچیز ذکر کرد و یادآور شد: ۲۰۰ واحد صنعتی استان گیلان را شناسایی کردیم و دستور دادیم تا فرآیند فعالسازی آنها عملیاتی شود و در مورد خارج کردن واحدها از تملک بانکها هم اقدامات خوبی در استان شکل گرفته است.

 

وی بهره‌برداری راه‌آهن استان گیلان و آزاد راه قزوین رشت با استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تا پایان سال ۱۴۰۱ را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: از مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور  هزار و ۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

 

استاندار گیلان از انجام مذاکرات پروژه راه‌آهن رشت به آستارا خبر داد و عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم راه‌آهن استان گیلان و اتصال آن به دریای خزر فراهم شده و باید بنادر خود را به کشورهای همسایه متصل کنیم.

 

عباسی وفاق و همدلی را بین مسئولان استان گیلان و مجمع نمایندگان اثرگذار دانست و بیان داشت: من برای خدمت به استان گیلان آمده‌ام و نیامده‌ام تا پشت میز بنشینم و در اینجا از همه مدیرانی که به شکل جهادی در حال کار هستند تشکر و قدردانی می‌نمایم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان مدیریت مصرف برق و انرژی در استان را امری بسیار حیاتی ذکر کرد و ادامه داد: دستگاههایی که در این زمینه همراهی ندارند باید به استانداری گیلان معرفی شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در جلسات استانداری گیلان شرکت فعال داشته باشند افزود: بایستی کسانی در بدنه دولت قرار داشته باشند که همراه باشند و جهادی عمل کنند بنابراین به کارگیری مدیران ضعیف توجیه ناپذیر و غیرقابل‌ قبول است.

 

استاندار گیلان تجهیز شهرستانهای جدید استان گیلان و استقرار ادارات در آنجا را هم مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در بحث استفاده بهینه از آرد و نان، انرژی و تفکیک زباله از مبدا باید اطلاع‌رسانی های بیشتری در سطح استان گیلان انجام شود.

 

عباسی مولدسازی اموال دستگاههای اجرایی استان گیلان را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: از ساحل دریا باید برای درآمد مردم استفاده کنیم و باید به گونه‌ای از حیث فرهنگی اقدام شود تا مسافران از فرهنگ غنی مردم گیلان تاثیر بگیرند.

کد خبر 1188815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha