گیلان جز چهار استان فاقد امنیت لازم برای سرمایه گذاران در کشور

بهروزی‌فر برگشت سرمایه‌گذاران از استان گیلان و فرار آنها به استان‌های دیگر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: گیلان جزو چهار استانی است که امنیت سرمایه‌گذاری در آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «خلیل بهروزی‌فر» امروز (پنج شنبه، ۲ تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: باید از کشاورزان استان گیلان و مدیریت آب حمایت بیشتری به عمل آورده شود. 
 
نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس در حوزه سرمایه‌گذاری در استان گیلان هم انتقاداتی را مطرح کرد و ابراز داشت: متاسفانه همچنان در گیلان درگیر صدور مجوزات هستیم و گیلان جزو چهار استانی است که امنیت سرمایه‌گذاری در آن وجود ندارد.
 
بهروزی‌فر، با تاکید بر اینکه روند صدور مجوزات و پاسخ به استعلامات در استان گیلان باید تسریع پیدا کند ورود جدی استاندار گیلان به این معضل را لازم و ضروری خواند و یادآور شد: نرخ بیکاری در گیلان بسیار بالاست و اگر این مشکل حل شود تاثیر به سزایی در حوزه اشتغال استان گیلان ایجاد خواهد شد.
 
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت سرمایه گذاران از استان گیلان و فرار آنها به استان‌های دیگر کشور را امری غیر قابل پذیرش دانست و ابراز داشت: متاسفانه نظارت خوبی در سطح پروژه‌های شهرستانی انجام نمی‌گیرد و باید در این مورد هم اهتمام بیشتری صورت گیرد.
 
* درس گرفتن از تجربیات تلخ گذشته در حوزه پسماند
«سید علی آقازاده» نیز عنوان کرد: در مورد مسئله زباله و پسماند و پهنه‌هایی که در استان و شهرستان است از زحمات انجام شده تشکر می کنیم اما باید بیشتر و دقیقتر نسبت به آن ورود کنیم.
 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس اورهال تصفیه شیرابه‌ در سراوان را امری بسیار مطلوب خواند و با بیان اینکه باید از تجربیات تلخ گذشته در حوزه پسماند درس بگیریم افزود: مجموعه شهرداری رشت و استانداری گیلان اقدامات خوبی در سراوان انجام دادند اما این اقدامات در حوزه طراحی، برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات کافی نیست.

 
وی راه‌اندازی قرارگاه تامین منابع آب در گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه مردم و کشاورزان به خوبی توجیه نشدند افزود: متاسفانه در مراحل مختلف خسارت‌های ناموجه ای به کشاورزان استان گیلان وارد شد.
 
آقازاده شاخص شبکه‌های برق گیلان را در مقایسه با سطح کشور کمتر ذکر کرد و با بیان اینکه عدالت در توزیع خدمات باید اجرایی شود اذعان کرد: امیدواریم با هماهنگی هم بتوانیم مشکلات مردم را در بخش‌های مختلف حل کنیم.
 
 
 
پایان پیام/
کد خبر 1188857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha