استان فارس در نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور پیشرو بوده است

ستاری فرد گفت: استان فارس در نهضت ملی ایجاد ۲ هزار و یکصد فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور، پیشرو بوده است و در قالب این طرح حدود ۲۸۰ میلیارد ریال در اختیار استان فارس قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صادق ستاری فرد»، امروز (پنج شنبه 2 تیر) در آیین افتتاح فضاهای ورزشی درون مدرسه در فارس توسط وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم فارس در نهضت ملی ایجاد 2 هزار و یکصد فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور، 89 فضای ورزشی  بوده و امسال طی 90 روز شاهد به بهره برداری رسیدن 42 فضای ورزشی در فارس بوده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از این تعداد 24 فضا هفته گذشته و 18 فضا نیز در سفر وزیر آموزش و پرورش به فارس افتتاح شده اند.

وی اضافه کرد: در دسترس گرفتن فضاهای روباز ورزشی همچون چمن مصنوعی، کفپوش روباز و زمین های ساحلی و سالن های ورزشی تا آغاز سال تحصیلی جدید از اهداف ماست.

ستاری فرد تاکید کرد: استان فارس در نهضت ملی ایجاد 2 هزار و یکصد فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور، پیشرو بوده است و در قالب این طرح حدود 280 میلیارد ریال در اختیار استان فارس قرار داده شده است و 89 فضای ورزشی جدید و 52 فضا مرمت شده به فضاهای ورزشی مدارس این استان افزوده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای این نهضت موجب می شود تا مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله تقویت شود و دانش آموزان علاوه بر انجام فعالیت های ورزشی در ساعات فعالیت مدرسه در ساعات غیر رسمی مدرسه نیز فعالیت ورزشی خود را در محیط مدرسه پیگیری کنند.

وی اعلام کرد: برای تقویت درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و ساحت زیستی  و بدنی باید به زیر ساخت های ورزشی توجه شود و نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای که مزین به نام سردار شهید سلیمانی است در این راستا نقش مهمی دارد و موجب شد تا با پیگیری های جهادی مدیران کل استانی و حضور خیرین و حمایت استانداران و فرمانداران در مدت 90 روز در استان فارس هر 2 روز یک پروژه ایجاد شود.

کد خبر 1188825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha