معلمان و فرهنگیان در تثبیت تمدن رضوی نقش موثری دارند

نوری گفت: نقش معلمان در تثبیت تمدن رضوی اهمیت فراوانی دارد و فرهنگیان در ترویج این فرهنگ می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یوسف نوری»، امروز (پنج شنبه 2 تیر) در سفر یک روزه خود به فارس و دیدار با فرهنگیان این استان گفت: دوران پیش از دبستان و دبستان در پایه گذاری جامعه دانش بنیان در آموزش و پرورش نقش موثری دارد و با سرمایه گذاری مناسب، باید بستر بروز جامعه دانش بنیان در کشور را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نقش معلمان در تثبیت تمدن رضوی اهمیت فراوانی دارد و فرهنگیان در ترویج این فرهنگ می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: شهدایی همچون شهید آیت الله دستغیب برای مبارزه با استکبار جان خود را نیز فدا کرده اند و شهدای فرهنگی شاخصی مانند شهید رجایی، شهید باهنر و ... نشان از اهمیت و تاثیر کار معلمی هستند.

نوری تاکید کرد: در بحران کرونا شاهد همت مضاعف معلمان بودیم و معلمی شغل انبیاست و معلمان در ثثبیت و کارآمدی جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته، سند 2030 آموزش و پرورش را تحت تاثیر خود قرار داده بود اما به دلیل وجود سند تحول بنیادین و با اتکا بر آن، سند 2030 را حذف کردیم و سند تحول را بهتر اجرا خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: رتبه بندی معلمان با اعتبار 38 هزار میلیارد تومان توسط هیئت دولت تصویب شد و از ۳۱ شهریور  اجرایی خواهد شد و مجلس، دولت و شورای نگهبان در تصویب و اجرای قانون رتبه بندی معلمان همکاری خوبی داشته اند.

نوری اعلام کرد: برای رفع کمبود نیروی انسانی در سال جدید تحصیلی جذب بیش از 34 هزار معلم در دستور است و از دانشجوهای ترم آخر دانشگاه فرهنگیان نیز برای جبران کمبود معلم استفاده خواهد شد.

کد خبر 1188866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha