اربعین حسینی کنگره بزرگ فرهنگی در سطح جهان اسلام است/ لزوم تکریم زوار با فراهم کردن امکانات خدماتی

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه باید شرایطی فراهم کرد که به زوار اربعین حسینی خدمات مناسبی ارائه شود، گفت: اربعین حسینی کنگره و حرکت بزرگ فرهنگی در سطح جهان اسلام و فرصتی مغتنم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲ تیر) در دیدار با حجت الاسلام« صحبت الله رحمانی» معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور،  با تقدیر از تلاش های سازمان حج و زیارت در راستای برداشته شدن زائران اربعین حسینی، اظهار کرد:  این امر در راستای تسهیل در تردد زوار نکته پر اهمیت و ارزشمندی است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با  بیان اینکه تدبیر اینکه زوار اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا، بعداز ظهر به مهران برسند نکته مهمی است، افزود: اختصاص سهمیه زائر اربعین حسینی برای  استان هایی که در مرز قرار دارند، یک مطالبه عمومی است و استان هایی که میزبان و در خدمت زوار اربعین حسینی هستند، بایستی در یان زمینه مورد توجه قرار گیرند.

 

وی ابراز کرد: اگر می خواهیم حرمت زوار و کرامت نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود، نسبت به زوار ایرانی که به آنسوی مرز  تردد می کنند و همچنین زوار عراقی که به کشور وارد شده و زائر حرم مطهر امام رضا(ع) هستند، حفظ شود و باید زوار را تکریم کرد.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه با کاهش شرایط کرونایی تعدادی از زوار عراقی به صورت پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می شوند، یادآور شد: باید شرایطی فراهم کرد که به این زوار خدمات مناسبی ارائه شود و باید این ظرفیت های لازم را در امر خدمات رسانی در  سطح مساجد و تکایای استان ایلام را فراهم کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: برای زوار عراقی حرم امام رضا(ع) نیاز است که امکانات خدماتی و بهداشتی را طول مسیر فراهم کرد و یکی از الزامات کاری ما است، لازم است که در زمینه انتقال زوار به حرم مطهر امام رضا(ع) ساماندهی لازم در زمینه میزان وجه پرداختی کرایه حمل صورت گیرد.

 

وی با  تاکید بر ضرورت برنامه ریزی لازم در  زمینه تردد زوار، یادآور شد: پیش بینی می شود که جمعیت میلیونی در ایام اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند، موکب های استان ایلام برای خدمت به زوار، نیاز به پشتیبانی دارند و لازم است که سازمان حج و زیارت نیز توان و ظرفیت خود را برای پشتیبانی ار موکب ها پای کار بیاورد.

 

امام جمعه ایلام ابراز کرد: تجمع زائر در مر زمهران نداشته باشیم و با توجه با گرما باید موج جمعیت را در ایام اربعین حسینی کنترل و مدیریت کرد، تسریع در ارائه پاسپورت مانع از ایجاد تجمع  زوار می شود و لازم است که اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک فرصت بزرگ برای کار فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است، ابراز کرد: این ظرفیت بزرگی است و بایستی شرایطی را فراهم کرد که از این باب الله امام حسین(ع) بهره برد و حرکتی جدی در راستای فعالیت های فرهنگی انجام داد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد:  علاوه بر کار اسکان، تغذیه و پذیرایی باید در زمینه کار فرهنگ هم اقدام شود و بودجه فرهنگی اربعین در نظر گرفته شود  چرا که ما امروز،  در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار داریم.

 

 

کد خبر 1188884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha