بانوان مسئول در ارائه توانمندی ها و خدمت به مردم قابل تحسین هستند/   ضرورت توجه به کرامت زنان در برابر عفت زدایی دشمنان

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه موانع برای فرزندآوری در سطح جامعه نیز برطرف و خدمات و مشوق هایی برای خانوارها و زوج های جوان تدوین گردد، گفت: بانوان مسئول در ارائه توانمندی ها و خدمت به مردم قابل تحسین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ورود به میدان و در خروجی سفر به استان ها و دیدار با مردم  و گزارش‌های منعکس می‌شود ، موجب تصمیم‌گیری درست و کاربردی در مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: سفرهای استان‌های و دیدن مردم از نزدیک و معضلات و آسیب‌ها، طبیعتاً در  تصیم سازی ها، تاثیرگذار خواهد بود، ابراز کرد: الحمدلله زنان و بانوان تحصیل‌کرده زیادی در سطح جامعه وجود دارد که در راستای به کارگیری و استفاده از ظرفیت این بانوان، نیاز به توجه جدی است.

 

وی یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی طبیعتاً به‌خاطر محدودیت‌های ویژه‌ای که در این منطقه وجود داشته و با فرهنگ خاصی که داشتیم، محدودیت‌های زیادی برای تحصیل زنان وجود داشته است که با پیروزی انقلاب اسلامی،  امروز با فراهم کردن شرایط لازم، الحمدلله الان نیروهای نخبه و تحصیل‌کرده زیادی در حوزه بانوان داریم.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حضور خانم دکتر فلاحی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم که توانستند اعتماد مردم  را جلب کنند و در مجلس به خوبی نیز بدرخشند، نکته حائز اهمیتی است که ما برای اولین‌بار یک بانوی ایلامی توانسته است به کرسی مجلس راه پیدا کند که نشان دهنده ظرفیت ها و توامندی های بانوان ایلامی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: ما در کناره رویشی که در حوزه بانوان به‌وجودآمده است، آن طور که باید نتوانسته‌ایم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و یکی از چالش‌هایی که الان در استان با آن مواجه هستیم موج نیروهای زن نخبه و تحصیل‌کرده ای است که انتظار دارند از ظرفیتشان استفاده  شود.

وی یادآور شد:  به طور قطع، ادارات و نهادهای  دولتی ظرفیت های محدودی دارند، اما می شود از ظرفیت زنان در حوزه های دیگر همانند فعالیت های دانش بنیان استفاده کرد، می شود در این حوزه سرمایه گذاری کرد و از  تجربه و دانش این بانوان تحصیل کرده استفاده کرد، فراکسیون زنان و خانواده مجلپس شورای اسلامی،  می تواند در این حوزه نقش آفرین باشد.

 

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه زنان در زندگی روستایی و عشایری استان در تولید نقش مهمی داشتند، امروز فعالیت و تصمیم سازی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است،  برای اشتغال بانوان  و کاربردی کردن توانمندی هایی که وجود دارد، به تناسب ظرفیت ها، باید شرایط لازم را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ضرورت توجه به زنان سرپرست خانوار، بیمه و تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: کاری که برای جوانی جمعیت در مجلس آغاز شده حرکت قابل تقدیری است که لازم به صورت عملیاتی و کاربردی در این حوزه نیز پای کار آمد، موانع برای فرزندآوری در سطح جامعه نیز برطرف شود، خدمات  و مشوق هایی برای خانوارها و زوج های جوان تدوین گردد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: هزینه های ناباروری و درمان آن برای زوج های جوان به ویژه استان ایلام بسیار سنگین است و لازم است خدمات ویژه ای به این قشر در استان های محروم مانند ایلام ارایه شود.

 

وی با تاکید بر  نظارت بر اجرای قانون، گفت: ما در قانون و قانون گذاری کمبودی نداریم اما در اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم، نظارت بر اجرای قوانین و اجرایی شدن قوانین در سطح جامعه موجب کارآمدی مجلس شورای اسلامی می شود، نقشی که زنان به عنوان ارائه الگوی مناسب در صدا و سیما و رسانه ها می تواند داشته باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: امروز دشمن کار برنامه ریزی شده و مدیریت شده برای عفت زدایی در سطح جامعه  انجام می دهد، دشمن امروز به دنبال مهندسی افکار جوانان ما است  و مجلس شورای اسلامی می تواند در زمینه تسهیل در دسترسی بانوان به پوشش اسلامی وارد عمل شود و در این زمینه تلاش کند و بانوان در هرجایی که مسئولیت پذیرفته اند با سلامتی در کار و  ارائه توانمندی های خود، قابل تحسین بوده اند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: بخشی از عدم کارایی مدیران، ناشی از نقش  منفی نمایندگان مجلس در انتخاب مدیران است، بانوان نماینده در مجلس شورای اسلامی می توانند در این عرصه نقش آفرین باشند، امروز شرایط کشور، شرایطی است که کار می خواهد  و تغییر شرایط امروز کشور نیازمند کار و تلاش و روحیه جهادی است این انتظار از  نمایندگان مجلس شورای اسلامی می رود که به دنبال شایسته گزینی باشند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه خود مجلس و نمایندگان محترم، می توانند  از مجلس محافظت کنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید به دنبال این باشند که تلکیف خود را در خدمات به مردم انجام دهند.

 

گفتنی است در این دیدار، «فاطمه قاسم پور» رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی،  « فاطمه رحمانی» نائیب رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، « زهرا شیخی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، «شیوا قاسمی پور» نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و  « مهدی خالقی» مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشتند.

 

 

کد خبر 1188893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha