اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری شب شعر عاشورا با تمام توان همراهی خواهد کرد

قانعی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری شب شعر عاشورا با تمام توان همراهی خواهد کرد، گفت: شب شعر عاشورا بستری برای رشد و توسعه شعر عاشورایی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی» امروز (پنج شنبه ۲ تیر) در دیدار با «عبدالحسین فرهنگ»، پویشگر دینی، شب شعر عاشورا را یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی فارس در ماه‌های محرم و صفر دانست و گفت: آیین‌های مردمی عاشورایی، گنجینه‌ای فرهنگی و هنری است که باید آن را پاس داشت و در نگهداری آن کوشید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری شب شعر عاشورا با تمام توان همراهی خواهد کرد، افزود: شب شعر عاشورا بستری برای رشد و توسعه شعر عاشورایی فراهم کرده است و استمرار این رویداد طی سالیان گذشته آن را به یکی از مهمترین و قدیمی ترین آیین های هنری و مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) تبدیل کرده است. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه های آیینی و عاشورایی را در دستور کار دارد افزود: در سالیان گذشته در شهر شیراز و استان فارس با همکاری هنرمندان و فرهنگوران آیین هایی عاشورایی رونقی دو چندان یافته است و برنامه های متعدد و متنوعی برگزار شده است، گرافیک و هنرهای تجسمی پیشتاز این اتفاقات بوده اند.

بر اساس این گزارش در ادامه، «عبدالحسین فرهنگ» نیز با گرامیداشت یاد همکاران، هنرمندان و فرهنگ‌وران گمنامی که در برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری طی سالیان گذشته بدون هیچ چشم‌داشتی همه داشته‌ها و توانمندی‌های خود را به کار می‌گیرند، گفت: همواره شب شعر عاشورا با کمترین هزینه برگزار شده است؛ چرا که کارهای به شیوه هیئتی و دلی و تنها با نیت برافراشته شدن پرچم اسلام و شیعه، با عشق به اهل‌بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) انجام می‌شود.

این پویشگر فرهنگ دینی، برگزاری کارگاه‌ها و دیگر رویدادهای فرهنگی در راستای پرورش جوانان و نوجوانان به عنوان شاعر آیینی را یکی از رویکردهای مهم و البته فراموش شده شب شعر عاشورا دانست.

«حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (پنج شنبه ۲ تیر) به همراه «غلامرضا خوش‌اقبال»، معاون امور فرهنگی و رسانه و «سید رسول موسوی‌نژادیان»، معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل در دیداری با «عبدالحسین فرهنگ»، پیشکسوت و پویش‌گر فرهنگ دینی، درباره برگزاری رویداد مردمی شب شعر عاشورا و برنامه های فرهنگی و هنری آیینی گفتگو کردند و در پایان این دیدار با پاسداشت تلاش‌های فرهنگ طی سالیان گذشته، از وی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1188911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha