خدمات الکترونیک قضایی آبروی مردم را حفظ می کند

عباسی با اشاره به کارکردهای خدمات الکترونیک قضایی گفت: خدمات الکترونیک قضایی آبروی مردم را به لحاظ ابلاغ پیامکی و کاهش مراجعات حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «رضا عباسی« روز پنجشنبه (2 تیرماه) در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع مدیران دستگاه های اداری و خدماتی تیران و کرون اظهارداشت: تحول و توسعه در قوه قضایی با تدوین سند چشم انداز در این حوزه رقم خورده که دستاوردهای آن متوجه مردم، نظارت و افزایش رضایتمندی را به همراه داشته است.

رئیس دادگستری تیران و کرون افزود: خدمات الکترونیک قضایی آبروی مردم را به لحاظ ابلاغ پیامکی و کاهش مراجعات حفظ می کند چرا که در برخی از مواقع حضور مامور ابلاغ درب منازل خانه ها باعث شبه و سواستفاده بعضی از مردم می شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ابلاغ الکترونیک و حتی رسیدگی به مسائل مربوط به زندانیان بر بستر وب انجام و میزان حضور افراد در محاکم را کاهش داده است.

عباسی با اشاره به اینکه بعضی از مردم به خاطر شاهد با ابلاغ قاضی به دادگاه مراجعه می کنند، تصریح کرد: حفظ آبروی آنان و اینکه اتهامی به آنان زده نشود، ارسال پیامکی این دعوت به آن کمک کرده و نتایج خوبی را به همراه دارد.

 

وی تلاش برای کاهش وقوع جرم را نیازمند همکاری بین بخشی و تعاملات بین دستگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای قانون و انجام ماموریت های اداری با دقت و صحت کار دستاوردهای زیادی را در کاهش پرونده های قضایی و وقوع جرم دارد.

 

نشست مسئولان قضایی با مردم در هفته قوه قضاییه

 

رئیس دادگستری تیران و کرون با بیان اینکه همسو با دستورالعمل قوه قضاییه در این هفته برنامه ریزی اجرای فعالیت های متعددی به ویژه تقویت ارتباط با مردم صورت گفته است، گفت: برگزاری نماز وحدت بین مسئولان ادارات، غبارروبی و عطرافشانی مقبره شهدا، دیدار با خانواده معظم شهید، تجلیل و تقدیر از فعالیت های کارکنان و قضات و حضور در جمع مردم و پاسخگویی به سوالات آنان در این هفته انجام می شود.

 

وی ادامه داد: دیدار مردمی رئیس دادگستری و دادستان به صورت هفتگی در طول سال وجود دارد اما در این هفته نشست مسئولان قضایی با مردم در قالب جلسه پرسش و پاسخ، میزخدمت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها صورت می گیرد.

عباسی یادآورشد: نشست با ضابطین قضایی، خبرنگاران و سازمان های مردم نهاد در این حوزه دنبال می شود.

 

 

کد خبر 1188925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha