بیش از ۳۴ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند

نوری گفت: از طریق آزمون استخدامی، امسال ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر در آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم جذب می ‌شوند و نخبگان بدون آزمون جذب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یوسف نوری»، امروز (پنج شنبه 2 تیر) در سفر یک روزه خود به فارس ضمن حضور در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش بر تمامی ابعاد جامعه همچون آموزش و پرورش در اشتغال، اقتصاد و تولید ناخالص ملی کشور نقش دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز فارغ التحصیل هنرستانی بیکار نداریم اما در مقاطع بالاتر تحصیلی فارغ التحیلان بیکار وجود دارد و  معتقدیم اگر تولید نباشد اقتصاد و اشتغالی نیست و اقدامات دانش ‌بنیان باید از سن قبل از دبستان و دوران دبستان آغاز شود.

وی اضافه کرد: در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی نباید از الگو هایی تقلیدی به ویژه الگوهای غربی استفاده شود و زیرا دارای نظام اعتقادی هستیم.

نوری تاکید کرد: یکی از اولویت های ما برچیدن مدارس کانکسی است و بیش از هشت هزار مدرسه کانکسی با جمعیت دانش آموزی  بالای 10 نفر در کشور داریم و می توان در قالب یک طرح مشارکتی به صورت 20 درصد اعتبار از سوی استان ها و 80 درصد وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت خیرین، مدارس کانکسی را جمع آوری کرد.

وی ادامه داد: 420 میلیارد تومان برای تجهیزات و پروژه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه فرهنگیان در فارس در نظر گفته شده و 89 پروژه ورزشی در استان فارس اجرا شده است.

نوری اعلام کرد: از طریق آزمون استخدامی، امسال 34 هزار و 813 نفر در آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم جذب می ‌شوند و نخبگان بدون آزمون جذب می شوند.

وی با اشاره به تدوین سند تحول بیان کرد: استان فارس در این زمینه دارای ظرفیت مطلوبی است و به عشایر نیز معلم ثابت باید اختصاص دهیم که از همان منطقه و عشایر باشد.

کد خبر 1188956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha