کنشگری اجتماعی زنان جایگاه ویژه ای در گفتمان انقلاب اسلامی دارد

قاسم پور با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار مجلس شورای اسلامی و فراکسیون زنان و خانواده قرار دارد، گفت: کنشگری اجتماعی زنان جایگاه ویژه ای در گفتمان انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس فراکسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی، در دیدار اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم  انقلاب اسلامی، مسائل مرتبط با حوزه زنان، از مسائل درجه یک کشور است.

 

« فاطمه قاسم پور» با بیان اینکه زنان باید برای حل مسائل مرتبط با خود در جامعه تلاش کنند، افزود: زنان در موضوع حکمرانی نیز تقویت حلقه های میانی و میانجیگری برای حل مسائل اجتماعی نیز نقش مهمی برعهده دارند و این رویکردی بوده است که فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده است.

 

وی با بیان اینکه بخشی از نیازها و حمایت های مرتبط با حوزه زنان حقوقی و قوانینی است که جنبه حقوق دارد، افزود: بخشی از حمایت های مرتبط با حوزه زنان نیز مربوط به حمایت های اجتماعی است و در این راستا در دیدارهای مردمی و سفرهای استان و گفت و گو با ذینفعان که همان زنان هستند، امید است که آنچه که در راستای تحقق برنامه های مرتبط با حوزه زنان است، روی دهد.

 

رئیس فراکسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر بازدیدهای میدانی مجلس شورای اسلامی تاکید فرموده اند و در این سفرها تلاش می شود که در بازدید میدانی و تعامل با جامعه زنان، مدیران  و حلقه های میانی، نظام مسائل مرتبط با زنان احصا و  تدقیق داده شود و از نظرات کارشناسان و مدیران استفاده می شود.

 

قاسم پور گفت: توجه به حوزه سلامت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار مجلس شورای اسلامی و فراکسیون زنان و خانواده قرار دارد و یکی از برنامه های مجلس محترم، ایجاد تسهیل گری برای درمان ناباروری  و سلامت بانوان است که امید است که در راستای تجهیز این مراکز در استان اقدامات لازم انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در بستر انقلاب اسلامی و با توجه به رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی، کنشگری اجتماعی زنان به رسمت شناخته و نقش ویژه زنان در خانواده پیگیری می شود، گفت:  الحمدالله در این حوزه زنان بسیار توانمندی داریم که در بستر انقلاب اسلامی رشد کرده اند.

 

قاسم پور ابراز کرد: حضور خانم دکتر فلاحی در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که استان ایلام دارای ظرفیت های زیادی در حوزه زنان است که اگر به این ظرفیت ها توجه شود می توانند به حل مسائل اساسی کشور کمک کند و البته بایستی این ظرفیت ها دیده شود.

 

رئیس فراکسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ظرفیت ها در بستر انقلاب اسلامی تربیت شده اند که باید تلاش شود این ظرفیت ها هم در حوزه مدیریتی و هم در بخش کنشگری اجتماعی بیشتر دیده شوند و  می طلبد که ظرفیت های زنان در راستای ارتقای جامعه زنان و مردم دیده شود.

کد خبر 1188957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha