مرمت محور هریوند- مزار کاهی ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار گرفت

قناعت گفت: برای مرمت و بازسازی محور هریوند تا مزار کاهی سه و نیم میلیارد تومان اعتبار استانی و شهرستانی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (2 تیر) در شورای اداری شهرستان سربیشه اظهار کرد: مردم روستاهای سربیشه وفاداری خود را نسبت به نظام و انقلاب ثابت کرده اند اما از امکانات اولیه همانند پوشش شبکه همراه و تلفن ثابت محروم اند که پیگیری شد تا مخابرات پوشش شبکه را انجام دهد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت های ملی و استانی استفاده می کنیم تا برخی مشکلات رفع شود، گفت: در هر سفر باید 6 مشکل اساسی و با اولویت شهرستان رفع شود.

 

قناعت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر امیدوار کردن مردم، افزود: ایران کشور پویایی است و مردم به راحتی با ریاست جمهوری خود ارتباط برقرار می کنند، این نشان دهنده نشاط و پویایی نظام جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشورها است و ایران به مراتب نقاط قوت و محاسن آن نسبت به کشورهای دیگر بیشتر و ضعف و مشکلات  کمتری دارد.

 

وی با اشاره به کوپنی کردن مواد غذایی در فرانسه و تشکیل صف های کلان در این کشور که مهد تمدن است، گفت:  نوع حکومت و مدیریتی ایران خاص است و یک حکیم این حکومت را حکمرانی می کند، مقام معظم رهبری مدیر اجرایی نیست بلکه یک پدر است لذا اگر ضعفی وجود دارد و دشمن آن را بزرگ می کند باید مدیران پاسخگو باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: کشورهای دیگر با وجود امپراطوری رسانه ای خود، مردم ایران را تحریک و فضای مجازی را مسموم و همه مشکلات را به پای حاکمیت می اندازند.

 

قناعت با بیان اینکه هر دولتی که جهادی کار کند ارزش آن بیشتر خواهد بود، افزود: ریاست جمهوری از جنس مردم و به دنبال حل مکشلات مردم است، حل مشکلات مردم نخوابیدن، دلسوزی و پیگیری مدیران را می طلبد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در حوزه نظامی، امنیتی و سیاسی دشمن را شکست داده ایم و در حوزه اقتصادی هم دشمن را شکست خواهیم داد، بیان کرد: چرا آمریکا، اسرائیل هر روز صبح برای ایران توطئه دارند، مگر ایران در حال فروپاشی نیست؟ پس چرا کشورهای غربی دغدغه ایران را دارند؟ این دغدغه ها، نشان دهنده رشد ایران در عرصه های مختلف است.

 

قناعت در ادامه به مصوبات سفر به شهرستان سربیشه اشاره و گفت: انتظارات است که مصوبات سفر به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

 

وی گفت: برای مرمت و بازسازی  محور هریوند تا مزار کاهی سه و نیم میلیارد تومان اعتبار استانی و شهرستانی اختصاص یافت.

 

استاندار خراسان جنوبی از تامین 10 مگاوات برق نیروگاه بادی درح در فاز نخست خبر داد و گفت: در فاز دوم که 40 مگاوات برق است، از محل صندوق توسعه ملی برای گرفتن تسهیلات پیگیری های لازم انجام می شود. این مهم از مصوبات جدی شهرستان است که پیگیری لازم انجام می شود.

 

قناغت گفت: برای احداث جاده روستایی چنشت خراشاد و بررسی مشکلات گردشگری روستای خراشاد  جلسه ای با محوریت معاونت اجرایی برگزار می شود تا مشکلات رفع شود.

 

وی افزود: برای مرکز جامع خدمات بهداشتی روستایی شهری درح که زیربنای 500 متر مربع است و مسئولان می گویند این فضا کم و کافی نیست تصمیم گرفته شد که برای سهمیه دانشگاه که دو میلیارد تومان نیاز است این مبلغ را از محل منابع استانی تامین کنیم و همزمان فاز دوم که توسعه این مرکز است در دستور کار باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اورژانس جاده ای روستای لانو برای تکمیل به یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز داشت که این مبلغ از منابع استانی تامین و دهه فجر امسال افتتاح شود.

 

قناعت با بیان اینکه برای برق رسانی چاه های دشت خوشاب سه میلیارد تومان لازم است، گفت: مصوب شد که دو میلیارد تومان از منابع استانی و یک میلیارد تومان از منابع شهرستانی تامین شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین برای پاسگاه روستای لانو در متمم مصوبات سفر اعتباری خواهیم دید؛ برای موضوع آبرسانی به لانو و روستاهای اطراف مقرر شد شرکت آب و فاضلاب در این عملیات تسریع کند، همچنین عدم پوشش شبکه تلفن همراه در روستای لانو بررسی شد و از همانجا پیگیر شد و مسئولان قول دادند که سکوهای لازم را نصب و هفته دولت و یا دهه فجر روستاهای منطقه نوده و اطراف تحت پوشش شبکه همراه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: مقرر شد درخصوص برداشت آب از چاه های دشت خوشاب طرح کمربند سبز نوار مرز با نظر مساعد تجدید نظر شود.

 

قناعت ادامه داد: همچنین برای یادمان شهدای گمنام و پرداخت تسهیلات برای توسعه گردشگری سربیشه کمک می کنیم.

 

وی تصریح کرد: برای پروژه چمن مصنوعی و تامین پروژه های نوری مبلغی درخواست شد که در سفر وزیر ورزش به استان اعتبار لازم پیگیری خواهد شد، همچنین برای استخر شنای سرپوشیده 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تصفیه خانه شهر سربیشه که ردیف ملی گرفته است، امروز کلنگ زنی شد.

 

قناعت نصریح کرد: استقرار مدیران در مرکز شهرستان سربیشه به  صورت جدی پیگیری می شود و تردد  مسئولان قابل قبول نیست.

 

 

 

 

کد خبر 1188960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha