ولایتمداری و دشمن شناسی از ویژگی‌های شهید بهشتی بود

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: ولایتمداری، دشمن شناسی، نظم و انضباط، قانون مداری، سعه صدر از دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از مهمترین ابعاد تقوا، تقوای اجتماعی است مخصوصا امروزه که حجم اخبار و اطلاعات در فضای مجازی زیاد است پس باید هر خبری را که شنیدیم باور نکنیم بلکه درست و غلط آن را تحقیق کنیم.

 

امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: آیه ششم سوره حجرات از آموزه‌های قرآنی است که توصیه به تحقیق در مورد صحت اخبار می کند زیرا برخی از خبرهای دروغ توسط فاسقان موجب ایجاد فتنه و شبهه می شود.

 

وی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)، ابراز کرد: آن حضرت در حدیثی اخلاقی توصیه به رها کردن شهوات، مخالفت با هوای نفس و خدا را همیشه شاهد و ناظر دیدن، کرده است.

 

حجت الاسلام افشارمنش با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ادامه داد: انتظارات مردم از قوه قضائیه انتظار عدالت، مبارزه با مفسدین، حفظ حقوق بیت المال، سرعت عمل و پیشگیری از وقوع جرم است.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، عنوان کرد: بصیرت این شهید والامقام زبانزد خاص و عام بود و به خوبی حق را از باطل تشخیص می داد.

 

وی خاطرنشان کرد: ولایتمداری، دشمن شناسی، نظم و انضباط، قانون مداری، سعه صدر از دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی بود.

 

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: کنترل بیماری کرونا، کنترل نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و حضور فعال در بین مردم از نقاط قوت دولت سیزدهم است.

 

امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: علی رغم نیت صادقانه و تلاش های صورت گرفته اما متاسفانه نظارت بر بازار و تورم راضی کننده نیست.

 

وی بیان کرد: شنبه روز دحوالارض و یکی از چهار روزی است که در طول سال روزه گرفتن آن ثواب بسیار زیادی دارد.

 

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که بعضی خانواده های ما به آن گرفتار می شوند بنابراین خانواده ها و مخصوصا مادران مراقب فرزندان باشند.


خطیب جمعه رودبار جنوب در خاتمه یادآور شد: آمار سرقت در استان کرمان نگران کننده است مال حرام برای هیچ کسی سعادت نمی آورد و روزی گریبان انسان را می گیرد و همه مردم باید از اموال خود مراقب بیشتری کنیم.

کد خبر 1189072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha