اجرای عدالت و نیکی کردن به خلق قاعده اصلی حکومت اسلامی است

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: اجرای عدالت و نیکی کردن به خلق قاعده اصلی حکومت اسلامی است و این وظیفه مسئولین را سنگین تر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اجرای عدالت و نیکی کردن به خلق قاعده اصلی حکومت اسلامی است، اما این اجرا قدرت شناخت و بصیرت میخواهد و این توان قدرت را امام شهدا به همه مسئولین دادند.

 

وی افزود: کار آمدی، توانمندی و به کار گرفتن همه امکانات و ابزار وظیفه ی همه ما است، همه ما باید نسبت  این مسائل واقف باشیم و در راستای انجام وظیفه خود به درستی عمل کنیم و به ویژه از قاعده قانون تابعیت کنیم.

 

امام جمعه قرچک گفت: تدوین قوانین اسلامی بر مبنای اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) توسط شهید بهشتی انجام گرفت، که باعث رشد عقیده درست اسلام شد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به پرونده های خانوادگی تشریح کرد: احساس می شود پرونده های اختلاف خانوادگی در نظر برخی از قضات مهم نیست، باید توجه داشته باشند که حق یک زن و حق یک مرد اجحاف نشود.

 

امام جمعه قرچک بیان داشت: سیاست رئیس قوه قضائیه در بحث صلح و سازش در پرونده ها قضایی قابل تحسین است، ولی باید توجه داشته باشیم با در نظر گرفتن صلح و سازش در حق کسی اجحاف نشود.

 

وی گفت: اگر بخواهیم مشکلات حل بشود، باید راه اصلی خودش را طی کند، کسایی که در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند تعلق میگیرد، لذا بیاد با ورود به درگاه های ثبت نام این مسکن ها ثبت نام شود، اگر متقاضیان مشمول بودند به آنان تعلق خواهد گرفت.

 

خطیب نمازجمعه قرچک گفت: بنده به رئیس جمهور، وزیر راه و فرماندار هم تاکید کردم که این مسکن ها را فقط و فقط به ساکنین شهرستان قرچک بایستی تعلق بگیرد، این مشکل اگر حل بشود باید راه اصلی خودش را طی بشود، کسایی که در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند تعلق می گیرد، لذا بیاد با ورود به درگاه های ثبت نام این مسکن ها ثبت نام شود، اگر متقاضیان مشمول بودند به آنان تعلق خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: مترو یکی از مصوبات آقای رئیس جمهور بوده است، نماینده محترم، ائمه جمعه و فرمانداران نیز نسبت به در اولویت قرار دادن این موضوع نیز اشتراک نظر داشتند.

کد خبر 1189084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha