لزوم توجه به الگوهای ایرانی و اسلامی در ساخت آپارتمان

آیت الله شعبانی گفت: در ساخت و سازها که شاهد آپارتمان‌های ۷۰ الی ۸۰ متری هستیم، چرا به سمت معماری‌های غربی می‌رویم و به الگوهای ایرانی – اسلامی توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی » در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، گفت: گرانی مسکن هم اکنون از دغدغه‌های اصلی مردم است و به معضل بزرگ تبدیل شده که نیاز به اقدام اساسی دارد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان بیان کرد: اگر دولت می‌خواهد در این زمینه موفق عمل کند باید از تجربه دولت‌های گذشته درس بگیرد و با مردمی شدن این حوزه، ساخت و ساز را به مردم واگذار کند.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار زمین در اختیار دولت وجود دارد که می‌تواند مشکل مسکن مردم را حل کند، گفت: این زمین‌ها انفال و متعلق به عموم مردم است و باید در اختیار مردم برای ساخت مسکن قرار بگیرد.

 

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر توجه به معماری ایرانی – اسلامی در ساخت وسازها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انبوه‌سازی در سطح شهر مشکلات اجتماعی، ترافیک و مسایل فرهنگی را ایجاد کرده است.

 

وی تاکید کرد: در ساخت و سازها که شاهد آپارتمان‌های ۷۰ الی ۸۰ متری هستیم، چرا به سمت معماری‌های غربی می‌رویم و به الگوهای ایرانی – اسلامی توجه نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: امروز جامعه نیاز به توجه به زیست اخلاقی دارد و مسوولان باید بدانند که در فضای لغزه مسوولیت خدمت می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: مردم نشان داده‌اند که از برخورد قاطع با مفسدان به خصوص حوزه اقتصادی حمایت همه جانبه می‌کنند و مبارزه بدون تبعیض و رعایت حدود الهی با استقبال آن‌ها مواجه است.

 

امام جمعه همدان اجرای طرح مصلحین در مساجد را قابل تقدیر دانست و گفت: این طرح مبتنی بر سنت اسلامی است و بزرگان محله‌ها مشکل گشای اختلافات خانوادگی و ساکنان محله خود می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه انباشته شدن پرونده‌های قضایی باعث شده تا قضات نتوانند فرصت لازم برای رسیدگی بیشتر را داشته باشند و طرح مصلحین می‌تواند بخش فراوانی از اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می‌شود را حل و فصل کنند.

 

کد خبر 1189091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha