بازگشت آرامش به جامعه با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی/انتقاد از قبرهای گران قیمت

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آرامش به جامعه برگشت، گفت: مردم نیز معتقد هستند این طرح کمک خوبی برای مبارزه با اراذل و اوباش بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (3 تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام علی علیه السلام فرمودند«ریا به مقدار اندک نیز شرک است»، اینکه بگوییم کمکی کنیم تا دیگران ببیند این ریا بوده و این ریا شرک محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه باید این شرک خفی را از زندگی ها برداریم، گفت: خداوند اعمال ما را می بیند، کسی که باید پاداش دهد خداوند بوده، وقتی خداوند می بیند، کافی است.

 

آیت الله حسینی افزود: در برخی جاها نیاز است اَشکار انجام شود، شرکت در نماز جمعه باید آشکار انجام شود، چون دستور خداوند بوده و برای رضای خدا انجام می شود، همه چیز دست خدا است و لحظه به لحظه جهان را مدیریت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: رابطه عالم با خداوند رابطه تابش نور خورشید با خورشید است، اشعه خورشید یک لحظه نباشد همه چیز نابود می شود.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه هواپرستی و تبعیت از خواهش های نفسانی و وسوسه های شیطانی انسان را به سمت دوزخ می برد، ادامه داد: برافروختگی آتش جهنم ناشی از هواهای نفسانی است، فساد، فحشا، مال حرام، خوردن سهم برادر و خواهر، آبروی دیگران را بردن، ترک نماز، بی حجابی و ضالم بودن انسان را به  آتش جهنم وارد می کند و کسی که قرآن و خداوند را فراموش می کند، وارد جهنم می شود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه رفیق بد انسان را از نماز و خوب بودن دور می کند، اظهار کرد: برخی نمازخوان بودند رفیق بد آنها را از نماز دور کرد، همنشین بد انسان را نابود می کند، پسر حضرت نوح هم باشی هم نشینی با بدان داشته باشی راه خدا را گم می کنی.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه این گوشی ها رفیق ما شده و اگر در این فضا به دنبال موارد نامناسب باشیم، بدون شک ما نیز از راه خارج خواهیم شد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه فحشا، بی حجابی ها و طلاق ها ناشی از همین محتواهایی است که در گوشی ها وجود دارد، ادامه داد: همنشین بد که فقط انسان نیست، یک گوشی همراه می تواند یک رفیق بد باشد، همین فضای مجازی نیز باید مراقبت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مجالس لهو و لهب شیاطین را همراه می کند و مجلس قرآن، روضه و... فرشته ها را نازل و حاضر می کند.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه شیطان در کمین انسان بوده و نفس ابزار شیطان در درون انسان است که مراقب باشیم، افزود: شیطان به دنبال این است انسان وارد بهشت نشود، پس مراقب باشیم .

 

آیت الله حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: خداوند فرصت بزرگی در اختیار همه ما و بشریت قرار داده و حیف است که از این فرصت ها غفلت کنیم.

 

وی با بیان اینکه نماز خواندن کار سختی نبوده، اما شیطان و نفس آن را سخت کرده است، افزود: خیلی ها نماز را ترک می کنند، شیطان و نفس اجازه نمی دهند انسان همین کار ساده را انجام دهد.

 

خطیب جمعه یاسوج به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این ماده ویرانگر، قاتل بوده و اگر کسی گرفتار آن شد، زندگی اش را ویران می کند و باید جوانان و نوجوانان را متوجه خطر این مواد کنیم، افرادی که این موارد را به فروش می رسانند خائن ترین افراد و قاتلان جامعه هستند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به زلزله افغانستان گفت: ضمن تسلیت به مردم این کشور، برای زخمی ها دعای بهبودی و برای بازماندگان آرزوی صبر داریم.

 

وی به حادثه هفتم تیر و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانش اشاره کرد و گفت: در این حرکت هولناک می خواستند با این کار نظام اسلامی را ساقط کنند.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این افراد نخبه های جامعه و ارکان مدیریتی نظام و انقلاب بودند، گفت: به کوری چشم دشمنان این نظام باقی است و باقی می ماند و روز به روز قله های پیشرفت، توسعه و قدرت را کسب می کند.

 

آیت الله حسینی افزود: آنها نه تنها انقلاب اسلامی را زمین گیر نکردند، بلکه خودشان زمین گیر و روز به روز استکبار ضعیف تر می شود و انقلاب اسلامی به قدرت خود ادامه می دهد.

 

وی بیان کرد: آمریکای جنایتکار و انگلیسِ روباه پیر چقدر ملت ایران را له کردند، اما امروز ملت ما شاخ آمریکا را شکست و از اریکه قدرت پایین کشید و آنها را لگد مال کرد که این قدرت و شکوه انقلاب اسلامی و نظام است.

 

خطیب جمعه یاسوج گفت: برخی نمی توانند این قدرت را ببینند، انگلیسی ها در گذشته نفت ایران را برای خود می بردند، امروز دنیا بر قیمت نفت می چرخد و ما عظمت و قدرت مان را می بینیم، هرکس بخواهد انقلاب اسلامی را محاصره کند منهدم خواهد شد، انقلاب اسلامی تسلیم نخواهد شد و شکست نخواهد خورد.
 

آیت الله حسینی در ادامه، با اشاره اینکه قوه قضائیه جایگاه رفیع و بلندی دارد و از ارکان مهم کشور و نظام اسلامی است، گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی کارهای خوبی در کشور انجام شده و حرکت های خوبی انجام گرفت و با افرادی که به بیت المال دست درازی کرده بودند و با حرکت های غیر قانونی برخورد شد.

 

وی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به آرامش جامعه خیلی کمک کرد، مردم نیز معتقد هستند این طرح کمک خوبی برای مبارزه با اراذل و اوباش بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تاکید کرد: حجاب و عفاف دستور خداوند و قانون جمهوری اسلامی است، قانون باید پذیرفته شود، قانون گریزی یکی از مشکلاتی است که وجود دارد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: روزانه ده ها مورد قانون گریزی می بینیم، شب و نیمه شب اسلحه به دست به بهانه عروسی شلیک می کنند و مردم را آزار می دهند، در این خصوص نیز برخوردهای خوبی صورت گرفته است.

 

وی گفت: در مراسمات عروسی و عزا انسان ها کشته می شوند، چرا باید این گونه باشد، از ایل دشمن زیاری تشکر می کنم که عهد نامه ای در عدم استفاده از اسلحه نوشتند و امضا کردند.

 

امام جمعه یاسوج در پایان با انتقاد از قبرهای گران قیمت، گفت: این کار چه مفهومی دارد، اگر به فکر مرده هستید برایش نماز و دعا بخوانید، یک مسجد بسازید، بر روی این قبرها بارگاه هایی مثل امامزاده ساخته می شود، نباید بگذاریم فرهنگ مان این گونه مورد تاخت و تاز جهالت قرار بگیرد.

کد خبر 1189105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha