«بهشتی» بازوی اجرایی نظام بود/عدم وضع قانون درست سبب می شود مسئولین ما به فساد کشیده شوند

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه عدم وضع قانون درست سبب می شود مسئولین ما به فساد کشیده شوند گفت: زمین های نسقی و عدم صدور پروانه ساخت مشکلی است که مردم بخاطر آن در رنجند و مجمع نمایندگان برای آن چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۳ تیر) با گرامیداشت و یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید بهشتی رضوان الله، اظهار کرد: «بهشتی» شهیدی است که ترمیم کننده ایدئولوژی انقلاب و بازوی اجرایی نظام در ابتدای انقلاب بود.  


امام جمعه سنگر با بیان اینکه شهیدان «مطهری» و «بهشتی» دو عزیزی بودند که انقلاب مدیون مجاهدت های آنان است، گفت: حضرت امام(ره) در وصف شهید بهشتی فرمودند «بهشتی انسانی متعهد، متدین و دوستدار ملت و اسلام بود»، از این رو بهتر است ما مسئولین و همه کسانی که دین در گرو انقلاب دارند و این انقلاب را دستاورد خون شهیدان می دانند مانند بهشتی متعهد، متدین و غمخوار ملت باشیم.


وی افزود: در واقعه انفجار حزب جمهوری اسلامی و جنایتی که انجام گرفت و هنوز نیز مشخص نشد که چه کسانی در این پرونده دخیل بودند دقیقا در روزی که قرار بود پرونده وزارت خارجه میرحسین موسوی در آن جلسه بررسی شود، شهید بهشتی و یکی از شهدای حزب جمهوری که آنروز صحبت ها داشت، پس از مدتی نیز شهید آیت به شهادت رسیدند و این پرونده از اول انقلاب تا کنون مفتوح است.

محمدیان با بیان اینکه شاید برخی از افرادی که در این پرونده دخیل بودند هنوز در بدنه نظام هستند و مسئولیت داشته باشند، خاطر نشان کرد: بعضی از دوستان شهید بهشتی که از آن حادثه نجات پیدا کرده بودند نقل می کنند که وقتی شهید شروع به صحبت کردند در میانه سخنانش فرمود «رفقا آیا بوی بهشت را استشمام نمی کنید!» که بعد از آن حرف آن انفجار مهیب رخ داد و یکسری از سرمایه های این انقلاب به شهادت رسیدند.



وی تصریح کردند: هنوز هم در این نظام کسانی هستند که سخنان بهشتی را بر نمی تابند.



محمدیان تاکید کرد: اکنون اگر بهشتی و مواضع ایشان بود بعضی از این ها حاضر نبودند سخنان حق و عقل را که تبیین کننده این انقلاب است، بشنوند.



وی همچنین هفته قوه قضاییه را گرامیداشت و ادامه داد: به فرموده حضرت امام(ره) قوه قضائیه مهمترین قوه در بسط عدالت در جامعه ما است.



محمدیان بیان کرد: اگر بخواهیم سلامت جسمانی جامعه را ببینیم باید به آمار بیمارستان ها مراجعه کنیم و اگر بخواهیم سلامت روانی جامعه را رصد کنیم باید به دادگاه ها برویم که ببینیم چقدر پرونده در دادگاه ها وجود دارد.



وی اذعان کرد: تعداد قضات ما کم هستند و تعدد پرونده های قضایی مشکل اساسی است، آیت الله «رییسی» رییس جمهوری خود از قضات بودند و درد و رنج قاضی ها را می دانند که امیدواریم در مجلس نیز یک نگاه ویژه ای به قوه قضائیه شود.



محمدیان اضافه کرد: گلایه ها جای خودش است اما واقعا بعضی از قضات در سختی هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.



وی در ادامه در خصوص مسئله زمین های نسقی و عدم صدور پروانه ساخت که مدتی است مردم استان بخاطر آن در رنج هستند و شاید به مجمع نمایندگان گیلان نیز مرتبط باشد اظهار کرد: اعلام کرده اند که ضروری است تا زمین ها سند دار باشند تا پروانه ساخت برای آن ها صادر شود، اما این منعی که با رای دیوان عدالت اداری قرار داده اند می تواند برای همه یکسان نباشد.



محمدیان افزود: چه بسا با همین منع، راه را برای فساد و دروغ و دور زدن ها باز کرده اند چون گاهی عدم وضع قانون درست سبب می شود مسئولین ما به فساد کشیده شوند.



وی با انتقاد بر اینکه مردم را نباید به سمت دروغ گویی و دور زدن قانون سوق داد، گفت:  راهکار برای رفع این مشکل ساده تر از آن است که بخواهیم کلا مردم را منع کنیم از اینکه در زمین های نسق خانه نسازند.



محمدیان با بیان اینکه پس از اصلاحات ارضی این مشکل در استان های شمالی (گیلان و مازندران) بیشتر از جاهای دیگر است از نمایندگان مجلس خواست این طرح را در فوریت قرار دهند.



وی به رنج مردم در این خصوص و تشکیل بازار سیاه اشاره و خاطرنشان کرد: قیمت زمین نسق دار با سند دار دارای فاصله زیادی است که با این شرایط بد اقتصادی باید هر چه سریع تر نمایندگان راه این گره ها را باز کنند.

کد خبر 1189120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha