مسئولان روحیه شهدای انقلاب را در خود تقویت کنند/ضرورت گسترس صلح و سازش

حجت الاسلام محمودی گفت: مسئولان روحیه شهدای اول انقلاب مثل شهید بهشتی در خدمت به مردم را در خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «احمد محمودی« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی اظهارداشت: این شهید بزرگوار شخصیت وارسته و مومن و مدیری دلسوز در خدمت رسانی به مردم با شعار «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت« بود.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: پیشگامان انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی دارای روحیه خدمت به مردم و افرادی دلسوخته برای رفع مشکلات جامعه بودند.

وی با بیان اینکه باید ویژگی های آنان در جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: : مسئولان روحیه شهدای اول انقلاب مثل شهید بهشتی در خدمت به مردم را در خود تقویت کنند و مثل شهید بهشتی شعار شیفته خدمت باشند.

 

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه بسیاری از ویژگی های شهید بهشتی ناشناخته مانده است، تصریح کرد: باید این شخصیت بزرگ و دیگر شهدا در جامعه معرفی و برای نسل جوان و جدید تبیین و تشریح شود.

وی تربیت چنین انسان هایی را برای نظام مهم خواند و اذعان داشت: وجود شخصیت هایی مثل شهدا و پیشگامان انقلاب اسلامی مانع از احاطه دشمن بر نظام و موفقیت آنان برای براندازی خواهد شد.

 

ضرورت گسترس صلح و سازش

 

خطیب جمعه اصفهان به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه نقش مهمی در کشور دارد و در بیانیه گام دوم به این نهاد برای برخورد با فساد و برقراری عدالت اشاره شده که باید برای برقراری عدالت با مفسدان برخورد شود.

وی برخورد قاطع با مصادیق جرم و فساد را مهم خواند و اذعان داشت: برخی از افراد حقوق مردم را با تصرف غیرمجاز زمین و ساخت و ساز مجاز از بین می برند و لازم است دستگاه قضایی با آنان برخورد جدی داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: باید زمینه وقوع جرم و جرائم از بین برود تا اینکه افراد سود جو نتوانند از این فرصت ها استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش تشکیل پرونده های قضایی یادآورشد: یکی از چالش های امروز جامعه روند فزاینده دعوا و اختلافات بین مردم و افزایش پرونده ها است.

 

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: کاهش پرونده های قضایی به گسترش صلح و سازش در جامعه نیاز دارد و رفع مشکلات بین افراد پیش از ورود به دادگاه با احساس مسئولیت اجتماعی حل شود.

کد خبر 1189141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha