جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی  با رییس دستگاه قضا/واکنش غریب‌آبادی به حضور  پنس در نشست منافقان

جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی با رییس دستگاه قضا، بانوان، صلح و روابط انسانی را به عرصه تعاملات جهانی می‌آورند، افغانستان به تعهدات خود در مورد حق‌آبه ایران عمل کند، واکنش غریب‌آبادی به حضور پنس در نشست منافقان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی  با رییس دستگاه قضا، بانوان، صلح و روابط انسانی را به عرصه تعاملات جهانی  می‌آورند، افغانستان به تعهدات خود در مورد حق‌آبه ایران عمل کند، واکنش غریب‌آبادی به حضور  پنس در نشست منافقان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۴ تیر است.

زمینه استفاده از وکالت در حرفه‌های مختلف باید فراهم شود

جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید در برنامه میز اقتصاد با موضوع «اعمال قانون تسهیل صدور مجوز‌ها در آزمون وکالت» درباره اینکه روش قبلی صدور مجوز وکلا بر اساس ظرفیت، چه مشکلاتی را در جامعه به وجود آورده بود، گفت: در مجلس مراجعه کنندگان زیادی داشتیم که نسبت به مشکل برای دسترسی به وکیل در کنار وجود فارغ التحصیلان بی شماره رشته‌های حقوقی، گلایه‌مند بودند؛ از طرفی فعالان این حوزه عقیده داشتند، زمینه استفاده از وکالت در حرفه‌های مختلف باید فراهم شود و سپس، تعداد وکلا افزایش یابد، اما بررسی آمار‌های این حوزه نشان داد که نسبت به متوسط جهانی و حتی کشور‌های مشابه، بسیار عقب هستیم.

 

وی در این باره که نحوه پذیرش افراد پس از برگزاری اولین آزمون با شیوه جدید چگونه است، گفت: در کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، به این جمع‌بندی رسیدیم که متوسط نمره یک درصد از افراد بالای شرکت کننده در آزمون را ملاک عمل قرار دهیم و ۷۰ درصد آن‌ها را به عنوان پذیرفته شده در نظر بگیریم. دیگر سختی یا آسانی آزمون ملاک عمل نیست؛ زیرا در شرایطی که آزمون سخت باشد، ممکن است نمره کل داوطلبان و حتی افراد برتر، کاهش پیدا کند و با حذف ملاک قرار دادن سختی و آسانی، سوگیری در پذیرش از بین رفت.

 

قادری در این زمینه که معنی امتیاز در قانون تسهیل صدور مجوز چیست، گفت: در جلسات مجلس بحث نمره بیان می‌شد و اینکه کانون وکلا اعلام کرده بخشی از امتیاز را بر اساس آزمون شفاهی مشخص می‌کند، اصلاً در جلسات کمیسیون‌های مجلس از سوی آن‌ها مطرح نشده بود. به طور کلی ۷۰ درصد از شرکت کنندگانی که در آزمون، در یک درصد بالای کسب نمره قرار می‌گیرند، باید پذیرش شود؛ اینکه کانون وکلا با شیوه‌های دیگری پذیرش‌ها را مدنظر قرار دارد، محل چالش است و باید از مجلس استفساریه بگیرند. هدف مجلس این بوده که دخالت افراد تعیین کننده در پذیرش را از بین ببرد؛ زیرا بحث رانت هم مطرح است و برخی افراد با شیوه مصاحبه و چنین مسائلی، از امتیازاتی برخوردار می‌شوند که حق سایرین را ضایع می‌کند.

 

جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با رییس دستگاه قضا

نشست های کمیسیون اجتماعی مجلس روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مورخ (پنجم، ششم، هفتم و هشتم تیرماه) برگزار خواهد شد. بر این اساس بررسی اولویت های کمیسیون اجتماعی در اجلاسیه سوم، جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضاییه، جلسه کمیته ویژه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت های تابعه در محل این سازمان با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی، مرکز پژوهش ها، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور، جلسه کمیته تعاون با حضور بنیاد تعاون ناجا، بنیاد تعاون ارتش، بنیاد تعاون وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح، بنیاد تعاون سازمان بسیج، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

 

بنابراین گزارش، جلسه کمیته زنان و خانواده به منظور بررسی اقدامات بعمل آمده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و اولویت های پیشنهادی تخصیص بودجه با دعوت از دبیر ستاد ملی جمعیت و وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور و علوم، تحقیقات و فناوری، جلسه کمیته موارد خاص به منظور بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی، بازدید کمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری با حضور نمایندگان این صندوق، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور،  جلسه هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی نیز به عنوان دستور کار از سوی اعضای این کمیسیون دنبال می شود.

 

بانوان، صلح و روابط انسانی را از کانون خانواده به عرصه تعاملات جهانی ارمغان می‌آورند

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در توییتر خود نوشت: در روزی که در تقویم سازمان ملل متحد روز زنان در دیپلماسی نامگذاری شده، به بانوان دیپلمات وزارت امور خارجه که نماینده شایسته زن ایرانی هستند، درود می‌فرستم.


وی تاکید کرد: ‏بانوان، صلح و روابط انسانی را از کانون خانواده به عرصه تعاملات جهانی ارمغان می‌آورند.

 

وزیر امور خارجه در ادامه نوشت: ‏به حضور زنان در وزارت امور ‌خارجه مفتخریم.

 

ایران در کنار مردم شریف و صبور افغانستان است/ افغانستان به تعهدات خود در مورد حق‌آبه ایران عمل کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، واقعه زلزله در این کشور را که متاسفانه همراه با خسارات جانی و مالی جدی بود، تسلیت گفت. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام مراتب همدردی دولت و مردم ایران با زلزله زده گان اظهارداشت: بخشی از کمک های جمهوری اسلامی ایران در قالب دو محموله هوایی به سرعت به افغانستان ارسال شد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به اعزام گروه های امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به افغانستان تاکید کرد: ما همچون گذشته در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم و در صورت نیاز آماده اعزام تیم پزشکی هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این‌ گفتگوی تلفنی، درباره حق آبه ایران از رود هیرمند ، تاکید کرد: درخواست جدی داریم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای فی مابین در حوزه حق آبه ایران و آب های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد و با حل این مسئله ، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.

دکتر امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد، با همکاری دو کشور روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریسم  مرتفع شود.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز ضمن تشکر از پیام های تسلیت و ابراز همدردی مقامات کشورمان و همچنین ارسال به موقع کمک های جمهوری اسلامی ایران برای زلزله زدگان و استقبال و قدردانی مردم افغانستان از وصول این کمک ها، اظهار داشت:  در شرایط کنونی فراهم کردن سرپناه برای زلزله زدگان بسیار مهم است.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن قدردانی مجدد از ارائه خدمات گسترده به مردم این کشور در شرایط سخت و دشوار کنونی، بر اهتمام این کشور برای توسعه و گسترش روابط تاکید کرد.

وی خواستار اعزام یک هیئت از بخش کشاورزی و مبارزه با مواد مخدر جهت دیدار از جمهوری اسلامی ایران شد.

امیرخان متقی همچنین از ادامه رایزنی های دوجانبه و اعزام هیات تخصصی از وزارت نیروی جمهوری اسلامی برای پیگیری حق آبه ایران استقبال کرد.

 

واکنش غریب‌آبادی به حضور مایک پنس در نشست گروهک منافقین

«کاظم غریب آبادی» در توییتر نوشت: «ملاقات مایک پنس با تروریست‌های منافقین، گواهی بر حمایت رژیم آمریکا از تروریسم و بدخواهی آن برای مردم ایران است که هفده هزار نفرشان توسط این گروهک خونخوار و بدنام، ترور شده‌اند.»

«مایک پنس» در نشست گروهک تروریستی منافقین در آلبانی شرکت کرد و با «مریم رجوی» سرکرده این گروهک هم دیدار داشت. او سال گذشته نیز در یک رویداد این گروه تروریستی سخنرانی کرده بود.

 

واکنش غریب‌آبادی به حضور مایک پنس در نشست گروهک منافقین

 

 

 

کد خبر 1189217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha