مرز ماهیرود بازگشایی شد

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس از بازگشایی مجدد مرز ماهیرود خبر داد و گفت: مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز (۴ تیر) در جمع خبرنگاران از بازگشایی مجدد مرز ماهیرود خبر داد و اظهار کرد: مبادلات این مرز از اواخر سال گذشته با توجه به محدودیت ها و موانعی که وجود داشت از طرف کشور افغانستان محدود شده بود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه مرز ماهیرود فرصت خوبی برای فعالیت های اقتصادی خراسان جنوبی و حتی کشور است، افزود: پیگیری زیادی برای بازگشایی مرز انجام شد و از چند روز گذشته مجدد این مرز بازگشایی و شاهد رونق صادرات در منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که برای ایجاد دسترسی بهتر به مرز ماهیرود تاکنون انجام شده است جاده دسترسی از سربیشه به درح و ماهیرود بود که تلاش زیادی برای دوبانده سازی آن انجام شده و تمام این مسیر حدود 130 کیلومتری تعیین تکلیف شده است و پیمانکاران در حال کارند.

 

نخعی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت های دیگر مانند آب، برق، فیبرنوری و ... در مرز وجود داشته و برخی دیگر از زیرساخت ها در حال شکل گیری است، افزود: به زودی شاهد افتتاح رسمی ایکس ری در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در خانه ملت ادامه داد: یکی از مواردی که به توسعه بیشتر مرز مارهیرود کمک می کند اجازه ترانزیت از مرز است که خوشبختانه بعد از پیگیری های زیاد این مجوز صادر شد و در حال حاضر مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود مشابه تعداد دیگری از مرزهای کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی صادر شده است که می تواند کمک زیادی به رونق بیشتر مرز ماهیرود و اقتصاد منطقه و استان داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1189247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha