آمادگی حرم امام حسین(ع) برای مراسم روز عرفه، ماه محرم الحرام و مراسم اربعین حسینی

دبیرکل آستان مقدس امام حسین(ع) از آمادگی این آستان برای استقبال از میلیون ها زائر به منظور برگزاری مراسم روز عرفه، ماه محرم الحرام و اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، استاد حسن رشید العبایجی، دبیرکل آستان مقدس امام حسین(ع) در دیدار با مسئولان آستان مقدس رضوی، گفت: حرم امام حسین(ع) شاهد آمادگی برای استقبال و پذیرایی از میلیون ها زائر است که در روز عرفه و ماه محرم الحرام و مراسم اربعین حسینی به این آستان می آیند.

وی افزود: مدیریت عالی آستان حسینی طرح خدماتی محکمی را تدوین کرده است و همه امکانات خود را برای برطرف کردن همه موانع پیش روی زائران به کار گرفته است.

 

العبایجی گفت: آستان مقدس امام حسین(ع) چند روز پیش، تشدید کار برای افتتاح بخش های مهم خدماتی صحن حضرت زینب(ع) را اعلام کرد تا در خدمت زائران باشد. علاوه براین، ناوگان انتقال زائران از محل های قطع ترافیک به نزدیک ترین نقطه حرم امام حسین(ع) فراهم می شود.

وی افزود: شهرک های مدرن زائران برای استقبال و پذیرایی از زائران در محورهای اصلی شهر کربلای معلی آماده می شوند.

 

دبیرکل آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: این آستان همچنین  با سازماندهی و افتتاح سرداب های داخل صحن حسینی و سرمایه گذاری بهینه برای حائر حسینی، طرحی برای اسکان بیشتر زائران داخل حرم مطهر تدوین کرده است.

العبایجی گفت: بخش های خدماتی آمادگی خود را برای استقرار کادرها و سازوکارهای خود در جاده های اصلی منتهی به کربلا کامل کردند.

 

وی افزود:  سازمان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طرح یکپارچه ای را برای استقرار تیم های پزشکی و تامین کادر تخصصی و افتتاح کلینیک های سیار، تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی وابسته به این آستان به دارو و لوازم پزشکی تدوین کرده است.

استاد حسن رشید العبایجی گفت: تدابیر و آمادگی ها در سطح خدمات ادامه دارد.همچنین برنامه های ویژه ای برای فعالیت های مذهبی و حنبه های فکری و رسانه ای تدوین شده است.

کد خبر 1189257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha