فعالیت ۳۰ مرکز قرآنی در ملایر

یار محمدی گفت: در حال حاضر۳۰ مرکز قرآنی در شهرستان ملایر زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی فعال است و این مراکز شامل ۴ موسسه قرآنی شهری و ۲۶ خانه قرآنی شامل ۱۵ خانه قرآن روستایی و ۱۱ خانه قرآنی شهری است.

«ایرج یار محمدی»  در گفت وگو با خبرنگار شبستان در حال حاضر30 مرکز قرآنی در شهرستان ملایر زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی فعال است.

 

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: این مراکز  شامل 4 موسسه قرآنی شهری و 26 خانه قرآنی  شامل 15 خانه قرآن روستایی و 11 خانه قرآنی شهری است.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت های واحد قرآنی این اداره تشکیل و ثبت بانک جامع اطلاعاتی قرآنی برای اولین بار به عنوان پایلوت در کشور بوده است افزود: در این راستا  اطلاعات 500 نفر از مربیان، اساتید، داوران، حافظان قرآن ومفسران  و.. در این بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.

یار محمدی گفت: در حوزه حافظان قرآن نیز  اطلاعات حافظان قرآن بالای 5 جزء  ثبت شده که تعداد حافظان قرآن بالای یک جزء بیش از یک هزار نفر است.اما از نظر اطلاعات ثبتی حافظان قرآن برای ما در ثبت این اطلاعات حافظان 5 جزء به بالا هستند.

 

 وی تعداد حافظان کل قرآن  را در شهرستان 33 نفر برشمرد و افزود: این ظرفیت ارزشمند افتخارث بزرگ  در حوزه قرآنی ملایر محسوب می شود.

یار محمدی از فعالیت یکصد جلسه خانگی قرآن در ملایر خبر داد و گفت: این تعداد جلسات قرآنی خانگی ثبت شده در این اداره است اما تعدادی جلسات خانگی که در شهرستان برگزار می‌شود بیشتر از ابن تعداد است که ثبت رسمی نشده است.

یار محمدی  اضافه کرد: از سال 86 تا کنون نیز 20 دوره تربیت معلم قرآن توسط اداره تبلیغات اسلامی برگزار شده که 3 دوره آن از سال گذشته تا کنون بوده است.

وی با اشاره به فعالیتها و عملکرد واحد قرآنی شهرستان ملای افزود: در دوران کرونا نیز فعالیتهای کانون قرآنی ملایر تعطیل نشد و برنامه های قرآنی  به صورت مجازی و یا حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی طی دو سال گذشته برگزار شد.

 کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری دو دوره مسابقه فصل بندگی در ماه رمضان  در دو سال گذشته  اشاره کرد و گفت: در این  دو دوره مسابقه بیش از 36 هزار شرکت کننده  از سراسر نقاط کشور داشتم که به جرات می توان گفت: یکی از رویدادهای بزرگ قرآنی در کشور بود.

کار‌شناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در این شهرستان از آذرماه سال گذشته تاکنون، گفت: در این زمینه ۳۶ کرسی تلاوت برای آقایان و ۱۰ کرسی تلاوت ویژه بانوان برگزار شده است.

وی   برگزاری محافل و برنامه های قرآنی در مناسبتهای مختلف،  برگزاری مسابقه حکمتهای نهج البلاغه با همکاری بنیاد  نهج البلاغه ملایر، برگزاری مراسم جز ء خوانی در 120 مسجد، و 65 جلسه  تفسیر قرآن  در ماه رمضان  امسال را از دیگر برنامه های این واحد دانست.

 یار محمدی  در ادامه با بیان اینکه در راستای پر  کردن اوقات فراغت نیز در طول تابستان کلاسهای قرآنی را برای همه سنین در رشته های  مختلف زیر نظر اساتید برجسته در این اداره داریم. گفت: این کلاسها شام  برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش قرآن کریم همراه با اعطای گواهینامه معتبر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه این دوره‌ها شامل رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید و مفاهیم، حفظ پیش‌دبستانی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، گفت: شروع این کلاس‌ها از ابتدای تیرماه بوده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

یارمحمدی با بیان اینکه  علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به اداره تبلیغات اسلامی واقع در میدان قائم، بلوار فاطمیه مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۵۰۰۰۱ داخلی ۲ و ۶ تماس بگیرند اضافه کرد: این دوره‌ها برای همه سنین ویژه بانوان و آقایان است و در محل اداره تبلیغات اسلامی  در حال برگزاری است.

کد خبر 1189299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha