اجرای طرح نشاط معنوی در۲۰ بقعه متبرکه استان لرستان

حجت الاسلام عباس زاده، گفت: طرح نشاط معنوی از اول تیرماه در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان آغاز به کار کرده است.

حجت الاسلام « محمد جواد عباس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه  طرح نشاط معنوی از اول تیرماه تا اواسط مرداد ادامه دارد، افزود: این طرح برای دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف غنی سازی اوقات فراغت در جوار آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: طرح نشاط معنوی، طرحی تابستانه است که به مدت 45 روز همزماتن با تعطیلی مدارس در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اعزام  37 روحانی مبلغ جهت اجرای این طرح، بیان کرد: 12 مبلغ متخصص از حوزه های علیمه کشور و 25 روحانی مبلغ بومی استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکار‌های موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه و نیز کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه طرح نشاط معنوی زمینه ساز تقویت انس نسل جوان ونوجوان با اماکن متبرکه است، افزود: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعداد‌ها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است.

 

معاون امور فرهنگی  اوقاف و امور خیریه لرستان تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی در اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ابزار‌های روز و ظرفیت فضای مجازی برای تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه را از اهداف اصلی این طرح دانست.

 

حجت‌الاسلام عباس زاده تصریح کرد: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مبلغان و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مساله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس توسط مربیان سبک زندگی در این طرح پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام عباس زاده ادامه داد: دانش‌آموزان ثبت نام کننده در بقاع متبرکه در قالب اردوی یک روزه به بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند اعزام می شوند تا آنان ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغان مستقر بهره‌مند شوند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود حدود 10 هزار دانش آموز و دانشجوی استان لرستان در این طرح معنوی شرکت کند.

 

گفتنی است، طرح آرامش معنوی بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر شیوع کرونا به‌صورت حضوری در بقاع متبرکه استان با استفاده از ظرفیت مربیان، مدرس و مبلغ برجسته برای آموزش‌های کلاس‌های اوقات فراغت همراه با اهدای جوایز برگزار می‌شود.

کد خبر 1189347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha