دادستان جدید قزوین معرفی شد

با حضور معاون اول دادستان کل کشور و مسئولان استانی، «حسین رجبی» به عنوان دادستان قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «علی اسلامی» در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین که امروز (شنبه ۴ تیر) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: قضا و دستگاه قضا جزو حاکمیت انبیا بزرگ مانند سلیمان نبی بودند و این اهمیت دستگاه قضا را می رساند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در حاکمیت یک جامعه و سیستم، ۱۰۰ مسئله وجود داشته باشد ۸۰ مورد آن مربوط به دستگاه قضایی است.

 

وی اضافه کرد: از صادرات و واردات، امنیت محله، خلع ید معاندین و به زانو درآوردن فتنه جویان همه اینها توسط دستگاه قضا اجرا می شود و این دستگاه قضاست که جلوی خیانت و چپاول، رانت و ویژه خواری، حبس و احتکار مواد غذایی را می گیرد.

 

آیت الله اسلامی عنوان کرد: بنابراین ۸۰ درصد از مسائل زندگی تحت حاکمیت دینی و اسلامی به وسیله مسئولان قضایی انجام می گیرد و بر اساس آیات قرآن، قاضی نماینده خدا در زمین است و این عظمت دستگاه قضا است.

 

وی تأکید کرد: حضرت علی (ع) وقتی قاضی را می دیدند، تعبیر می کردند تو جای پیامبر نشسته ای و اینها عظمت دستگاه قضا را می رساند و هیچ قاضی نیست الا اینکه ۲ ملک کنارش باشد که یکی او را به خدا و دستگاه آفرینش سوق می دهد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات دادستان سابق قزوین برای دادستان جدید آرزوی توفیق کرد.

 

گفتنی است در این مراسم از «محمد قاسمی» تقدیر و «حسین رجبی» به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

 

کد خبر 1189380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha