خدمت به مردم بهترین راه مقابله با دشمنان انقلاب است/برخی به دنبال تطهیر چهره خبیث آمریکا هستند

حجت الاسلام موسوی گفت: امروز خدمت به مردم بهترین راه مقابله با آمریکاست اگر کوچکترین کوتاهی داشته باشیم، در زمین آنها بازی کردیم امروز ناراضی کردن یک نفر به نفع آمریکا و دشمنان انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید محسن موسوی» در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین که امروز (شنبه ۴ تیر) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین در زمینه های مختلف چهره های درخشانی دارد، علمای بزرگوار و شهدای والامقامی که تک تک آنها دارای عظمت و مقام منزلت هستند.

 

معاون اول دادستان کل کشور ادامه داد: یکی از ادیانی که داعیه جاودانگی و جهان شمولی دارد و با تعالیم ارزنده این مهم را به خود اختصاص داده، دین اسلام است که برای تمام لحظات بشریت برنامه دارد و برای حیات فردی و اجتماعی، نظام جامع و کاملی تدارک دیده است.  

 

وی افزود: اگرچه اسلام برای تمام لحظات بشریت برنامه دارد ولی اکثر تأکیدات آن بر پایه حیات اجتماعی است و نمونه آن انبیا و اولیا هستند که با وجود همه سختی ها و مشکلاتی که جامعه برای ائمه به وجود آورد، اما حاضر نبودند اجتماع را ترک کرده و در حیات فردی به سر ببرند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: وقتی جامعه شکل می گیرد تضارب آرا و افکار در آن جامعه وجود دارد و در حیات اجتماعی مورد تأکید اسلام، باید ضمانت اجرایی برای جلوگیری از اضمحلال جامعه وجود داشته باشد و آن ضمانت قضا و قضاوت است.

 

وی اعلام کرد: این ضمانت اجرایی بزرگی که اسلام برای جلوگیری از اضمحلال جامعه و سایر موضوعات در نظر گرفته قضا است و شخص قاضی جایگاه مهمی در این محکمه دارد و شخص دادستان باید امتیازهای ویژه ای داشته باشد و باید جامعه ای که می خواهد در آن قضاوت کند را بشناسد و بداند چه جایگاهی دارد و چگونه باید رفتار کند.

 

معاون اول دادستان کل کشور توضیح داد: آقای قاسمی (دادستان سابق قزوین) از دادستان هایی بودند هم خود، هم جایگاه، هم اهداف دستگاه و هم اهداف نظام را شناخته و چنین دادستان هایی  باعث تحسین هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: قطع یقین آقای رجبی دادستان جدید قزوین هم این ویژگی ها را دارند و باید بیشتر تلاش کرده و تحول و تعالی که ریاست قوه قضائیه تأکید بر آن دارند را اجرایی کنند.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: دادستان اگر لایه های اجتماع و تهدیدات را نشناسند و مطلع نسبت به جامعه نباشد، موفق نخواهد بود و دادستان باید اشراف به همه موضوعات قضایی و کیفری داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: هر مسئولی باید جایگاه خود را شناخته و اهداف خود را بشاسند و به اهداف پایبند باشد و اگر اشراف نداشته باشند مشکلاتی به وجود می آید.

 

معاون اول دادستان کل کشور  در ادامه گفت: اگر از منصبی که داریم در راه خدمت به مردم و نظام استفاده کردیم این منصب ارزش می یابد ولی اگر بحث فقط بحث ریاست و حکمرانی بود و هدف خدمت به مردم نباشد هم خود و هم جامعه آسیب می بیند.

 

وی اعلام کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند مسئولانی روی کار آیند که خود، جامعه و اهداف نظام را نشناند و به گونه ای رفتار کنند که مردم را ناراضی کنند. 

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف و ضرورت قدردانی از این حضور تصریح کرد: ما باید خود را خادم مردم دانسته و خود را وقف مردم کنیم، این مردم در صحنه های مختلف در برابر دشمنان ایستادند، باعث تأسف است برخی به دنبال تطهیر چهره آمریکا هستند مگر دولتی پست تر از آمریکا وجود دارد، مرگ بر آمریکا باید سینه به سینه منتقل باشند تا مردان و زنان به دشمن اصلی مسلمانان و آزادگان پی ببرند.

 

وی خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای چهره خبیث آمریکا را تطهیر کنند، امروز خدمت به مردم بهترین راه مقابله با آمریکاست اگر کوچکترین کوتاهی داشته باشیم در زمین آنها بازی کردیم، امروز ناراضی کردن یک نفر به نفع آمریکا و دشمنان انقلاب است و مسئولان وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

 

معاون اول دادستان کل کشور با اشاره به نقش دستگاه قضا در ایجاد آرامش در جامعه گفت: با متجاوزان به حقوق مردم و حقوق عامه به شدت برخورد کنید و اجازه ندهید بخواهند خواب را از چشم مردم بگیرند، دادستان باید بیدار باشد تا مردم راحت بخوابند و دادستان باید در میدان حضور داشته باشد و اجازه ندهد نارضایتی ایجاد شود.

 

وی یادآور شد: هر کدام از ما اگر باعث نارضایتی یک نفر شدیم، باید در پیشگاه امام زمان (عج) پاسخگو باشیم، این نظام به راحتی به دست نیامده و شهدای بسیار تقدیم شده است، مبادا کوتاهی کرده و لحظه ای نسبت به عظمت نظام و انقلاب غفلت کنیم و باید بدانیم برای لحظه لحظه حرکات مان باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشیم.

 

کد خبر 1189388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha