رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان مهم ترین گام در کنترل کروناست

کوشکی با اشاره به آمارکاهشی ابتلا و ثبات در مرگ و میرناشی از کرونا در استان،گفت: تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان مهم ترین راه کنترل و مهار ویروس کروناست.

« مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در هفته های اخیر با ثبات ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا دراستان لرستان مواجه ایم.

 

وی با بیان اینکه حفظ این ثبات نیازمند همراهی مردم است، افزود:  تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان مهمترین راه کنترل بیماری کروناست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی امکان طغیان مجدد کرونا وجود دارد.

 

وی ادامه داد: تاکنون سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تحویل استان شده که سه میلیون و ۵۲ هزار و ۸۱۱ دُز آن تزریق شده است.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: ۸۹.۳ درصد جامعه هدف استان دُز نخست واکسن کرونا و ۷۹.۴ درصد دُز دوم و ۳۶ درصد دُز سوم را تزریق کردند.

 

وی بیان کرد: افراد دارای شرایط که تاکنون جهت واکسیناسیون و یا تکمیل مراحل واکسیناسیون اقدام نکرده اند درخواست می شود نسیت به این مهم اقدام کنند.

 

کوشکی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۱۸ هزار و ۴۲۹نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده اند و شمار جانباختگان نیز ۲ هزار و ۸۴۸ نفر گزارش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  اظهار کرد: هماکنون بیشتر شهرهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

کد خبر 1189405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha