پروژه آبرسانی به ۱۸روستای ایلام بزودی افتتاح می شود

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به ۱۸ روستای استان شامل مجتمع پله کبود، تک روستای شیراوند و بخشی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان هلیلان در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

«امیر باقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افت شدید سفره‌های آب‌های زیرزمینی شهرستان هلیلان و کمبود شدید آب ناشی از خشک شدن چاه‌های منابع تامین آب روستاهای بخش جزمان و مرکزی شهرستان هلیلان، شرکت آب و فاضلاب استان به صورت اضطراری در سال ۱۴۰۰ اقدام به حفر یک حلقه چاه آب شرب با آبدهی حدود ۲۶ لیتر بر ثانیه است.

 

وی افزود: شرکت آبفا استان اواسط خرداد سال جاری با انجام مطالعات اجرایی مورد نیاز عملیات اجرای پروژه آبرسانی شامل تجهیز چاه حفر شده و نیرو رسانی شبکه برق و خرید و اجرای خط انتقال به طول ۶ کیلومتر را آغاز نموده است.

 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح اضطراری، مشکل کم آبی تعداد ۱۸ روستا با جمعیت حدود ۹۵۰۰ نفر در دو مجتمع بخش جزمان و بخش مرکزی هلیلان مرتفع و این خانوارها از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می گردند.

 

وی ادامه داد: همجنین عملیات حفر دو حلقه چاه آب شرب عمیق جهت تقویت تامین آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی و مجتمع داجیوند در حال انجام است که با بهره‌برداری مشکل تامین آب این مناطق به طور کامل برطرف خواهد شد.

 

باقی عنوان کرد: برای اجرای پروژه‌های آبرسانی مذکور مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای فاز اول و دوم آبرسانی به مجتمع داجیوند نیازمند تخصیص اعتبار به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال است که در صورت تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی  پروژه مذکور آغاز می شود.

کد خبر 1189427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha