۳۹ میلیون کد رهگیری برای اصالت سنجی کالاها صادر شده است

برادران با بیان اینکه از مجموع ۲۹۸ قلم کالا ۵۵ کالا مشمول کد رهگیری شدند، گفت: در این راستا تاکنون ۹۰ هزار شناسه کالایی و ۳۹ میلیون کد رهگیری برای اصالت سنجی کالاها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت امروز (شنبه ۴ تیر) در حاشیه نشست خبری وزیر صمت با خبرنگاران با اشاره به تداوم بازرسی‌ها در موضوع کالاهای قاچاق و تقلبی گفت: در جایی که نه انبار و نه واحد تولیدی بود، یخچال دست دوم رنگ آمیزی و روی آن کمپرسور نصب می‌شد و در ادامه با نام و نشان تجاری قلابی به بازار عرضه می‌شد. از ابتدای امسال طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در سه حوزه لوازم یدکی، دخانی و لوازم خانگی آغاز شد که همچنان ادامه دارد. در ادامه این طرح به سایر حوزه ها از جمله اسباب بازی گسترش خواهد یافت که فقط در همین حوزه سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار اسباب‌بازی قاچاق وارد کشور می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه لوازم یدکی از حدود ۱۰ میلیارد دلار حجم بازار داخلی این کالاها، ۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وجود دارد، گفت: تاکنون از مجموع ۲۹۸ قلم کالا ۵۵ کالا مشمول کد رهگیری شدند. در این راستا تاکنون ۹۰ هزار شناسه کالایی و ۳۹ میلیون کد رهگیری برای اصالت سنجی کالاها صادر شده است.

 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به انجام بازرسی از یکی از انبارهای تهران در هفته گذشته گفت: در جایی که نه انبار و نه واحد تولیدی بود، یخچال دست دوم رنگ آمیزی و روی آن کمپرسور نصب می‌شد و در ادامه با نام و نشان تجاری قلابی به بازار عرضه می‌شد. سال گذشته همچنین ۱۱ میلیارد نخ سیگار قاچاق در بازار وارد شده و مبارزه با قاچاق سازمان یافته در این حوزه در دستور کار است. ۳۰ نام و نشان قطعی قاچاق در بازار وجود دارد که از جمله برند «مارلبرو» تماماً قاچاق محسوب می‌شود و تاکنون سه میلیون و ۸۵۲ میلیون کد رهگیری صادر شده و همه پاکت های سیگار دارای کد رهگیری است.

 

برادران با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر پنج هزار شناسه کالایی به منظور مدیریت هوشمند بازار طراحی شد، گفت: در صنایع سلولزی رشد ۱۰۰ درصدی صادرات انواع نوشت‌افزار به ثبت رسید و برای نخستین بار ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز مدارس از داخل تامین شد.

 

وی با اشاره به کاهش ۶۲ درصدی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی و رشد صادرات ام دی اف و نئوپان از ۲۵ میلیون دلار به ۷۳ میلیون دلار گفت: در حوزه نساجی در دو ماه امسال رشد ۱۰ درصدی صادرات و تکمیل ۹۹۸ تعرفه قابل ذکر است و سند صنعت پوشاک تیرماه نهایی خواهد شد. در حوزه لوازم خانگی امسال برای تولید ۱۸ میلیون دستگاه برنامه‌ریزی شده است، همچنین افزایش ۱۰ درصدی عمق ساخت داخل، رشد ۱۵ درصدی صادرات و کاهش ۱۵ درصدی ارزبری قابل ذکر است.

کد خبر 1189428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha