ضرورت توجه به سه عنصر خانواده، مسجد و مدرسه در ترویج فرهنگ نماز

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: دشمن در سه عنصر خانواده، مسجد و مدرسه سرمایه گذاری های گسترده ای کرده است لذا در این سه حوزه با استفاده از فرهنگ نماز باید ورود جدی باید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد حجت الاسلام «امرالله سبحانی نیا» امروز شنبه (۴ تیر) در روز دوم نشست رابطین شورای اقامه نماز که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد؛ با تاکید بر این مطلب که مدیران سه بسته آموزشی پیام رهبری به اجلاس ها، آیین نامه دولت و گام دوم انقلاب را به صورت مکرر بخوانند؛ گفت: تا ذهن ها را مملو از اطلاعات مفید نکنیم نمی توانیم انتظار تغییر رفتار در افراد را داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی خطاب به مسئولین اقامه نماز مراکز ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در برنامه ها تلاش کنید، اول دانش لازم را به دست بیاورید، بسیاری فکر می کنند نماز تنها به نماز جماعت محدود می شود. در حالی که ما غیر از سه عنصر دانشی که ذکر شد، اطلاعات معارفی نماز را نیز باید بالا ببریم.

وی با بیان اینکه فعالیت های حوزه نماز باید سنت و نهادینه شود و زودگذر نباشد؛ گفت: کار خوبی که در استان خراسان رضوی انجام شد، ائمه جمعه شهرستان ها در ماه رمضان به صورت مداوم جلسه تفسیر مخصوص فرهنگیان برگزار کردند و تلاش کردیم فعالیت های ما به جریان تبدیل شود. همچنین امسال مسابقه ای مجازی با عنوان "سرود یکتایی" برای تصحیح قرائت قرآن برگزار شد و افراد با ارسال فایل قرائت خود، توسط کارشناسان تصحیح و گواهینامه صحت قرائت صادر شد و اکنون بخش امور مساجد در این خصوص سامانه ای طراحی کرده که تا روزی ۳۰۰ فایل به این سامانه ارسال می شود‌.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با تاکید بر اینکه هدف های بلند مدت به جریان تبدیل می شود؛ افزود: سه عنصر خانه، مسجد و مدرسه را نباید فراموش کنیم، دشمن در این سه عنصر سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده است. کانون خانواده اساسی ترین عنصر تربیت است اما ما این نقش را جدی نگرفتیم لذا امروز برخی از آسیب های ما ناشی از همین موضوع است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر ما در تفاهم‌نامه نماز نوآوری نکنیم در بسیاری از موارد، کارایی لازم را ندارد، لذا باید بومی سازی صورت گیرد، از جمله کارهای ما در خراسان رضوی در حیطه بومی سازی، می توان به برگزاری جشنواره نماز و انتظار، مخصوص شاعران بومی استان و تولید محتوای ۱۰۰ ثانیه ای تحت عنوان "رسم عاشقی" اشاره کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری مسابقات ملی و استانی با موضوع نماز؛ اظهار داشت: آخرین اقدام ما در خراسان رضوی مربوط به جشنواره فجر تا فجر است،  دستور العمل را بومی سازی کردیم و کمیته تبلیغات، را با فرهنگ و هنر جدا کردیم و کمیته دانش آموزشی با مسئولیت آموزش و پروش ایجاد کردیم. همچنین اگر چه ظرفیت ما محدود است اما اگر ظرفیت های محدود بر اساس نیاز، نوآوری و شیوه های جذاب باشد تبدیل به جریان می شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه جوانی که امروز به مسجد می آید مجاهد است؛ گفت: امروز جوان ما از جهات گوناگون در معرض مسائل ضد دینی و ارزشی زیادی که توسط دشمن ارائه می شود، قرار دارد، ما با هم اندیشی در برنامه ها می توانیم در خصوص فرهنگ ترویج نماز اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

 

کد خبر 1189437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha