استفاده از ظرفیت مساجد،فرصت مناسب برای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی  است

عباسی،گفت: تبیین جایگاه رفیع مساجد از صدر اسلام در تمامی ابعاد جامعه اعم از اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، مساجد را با پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، جلسه هماهنگی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد در امور پیشگیری از وقوع جرم و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه از جمله برنامه‌های معاونت پیشگیری در هفته قوه قضاییه در این استان است.

 

براساس این گزارش، در هفته قوه قضاییه جلسه‌ای به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد در امور پیشگیری از وقوع جرم و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، مدیر امور خانواده ومشارکت های مردمی معاونت پیشگیری استان و رئیس بنیاد نخبگان بسیجی و و رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد استان، وجمعی از بسیج اساتید و فعالان نخبه بسیجی برگزار شد.

 

در ادامه، نیکزاد عباسی، با اشاره به جایگاه ویژه مساجد در منظومه فکری و عملی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تقویت وجدان درونی و مسئولیت پذیری فردی، خواستار تلاش در جهت جذب جوانان و آحاد مردم و به ویژه فعالان اقتصادی، خیرین به منظور هم افزایی و مشارکت در تحکیم فعالیت های اجتماعی و اقتصادی درمساجد شدند.

 

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه،ضمن اشاره به این موضوع که شکل‌گیری جریان‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی در مساجد بر محور ذکر خدا یا همان اقامه نماز است، تاکید بر تحکیم و تقویت این تشکل‌ها داشته و از اعضای خواستار اهتمام مضاعف به منظور رشد و نظام‌مندسازی این فعالیت‌ها با استفاده از ظرفیت هیئت‌امنای مساجد،اهالی محلات، خیرین، NGOها، بسیج و نهادهای مردمی در راه‌اندازی چرخه تولید در مشاغل خرد زودبازده در فضای مساجد برای زنان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه شدند.

 

این مقام قضایی استان ،منتج شدن مطالب بیان شده را در راه رسیدن به هدف و چشم انداز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم که همان دوری و پیش بینی بموقع به جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است را در قالب این بسته پیشگیرانه دانست. 

 

عباسی تصریح کرد: برقراری امنیت محلات با استفاده از ظرفیت مساجد، ایجاد هسته‌های مردمی با محوریت در کارهای فرهنگی  است  و مساجد باید تبدیل به کانون فرهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌های اجتماعی در جهت ارتفاع مشکلات به روز جامعه شود.

 

 

کد خبر 1189438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha